اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کنفرانس مطبوعاتی هیئت داوران جشنواره فیلم کن 2013 + فایل صوتی نشست

 

 

 

 

استیون اسپیلبرگ نشست مطبوعاتی

به گزارش آکادمی هنر، هیئت داوران شصت و ششمین جشنواره فیلم کن به سرپرستی استیون اسپیلبرگ در نشستی مطبوعاتی به مناسبت افتتاحیه این جشنوار حضور یافتند.

 


استیون اسپیلبرگ: عقیده و نظر من خیلی رک و سرراست است. ما همیشه فیلم‌ها را قضاوت می‌کنیم. ما به طور دائم فیلم‌هایی را که در سینما می‌بینیم ارزیابی و مورد قضاوت قرار می‌دهیم و اساساُ دنبال اتفاقات جدید در متن فیلم می‌گردیم. فیلم‌ها همیشه برای جلب نظر مخاطب با یکدیگر در رقابت هستند.

نیکول کیدمن: فکر می‌کنم برای تجلیل از فیلم‌ها باید به آنها کمک کرد. نهایت وقتی پیدا می کنم تا بتوانم فیلم‌ها را تماشا کنم.کن فستیوال معتبری است و حداقل به ترویج فیلم‌هایی که من در آن نقش داشتم می‌پردازد.

نائومی کاواسی: جشنواره جایی برای دیدارها و دوستی‌هاست، هر ساله این پیام به تمام دنیا ارسال می‌شود. در طی جلسه دیروز استیون جمله زیبایی گفت، او گفت: ما ملیت‌ها و حرفه‌های گوناگونی داریم، اما زبان مشترکی داریم به نام عشق به سینما.

دنیل آوتیول: به فیلم‌هایی که توانستند نخل طلای جشنواره را ببرند نگاه کنید. من خیلی از آن‌ها را دیدم و این فیلم‌ها هستند که ذائقه من را به عنوان تماشاگر شکل می‌دهند. فرصت ادامه این مسیر با چنین سنتی در واقع نایاب است.

ویدیا بلن: اولین بار است که در کن حضور دارم، اولین بار است که به عنوان ژوری اینجا نشسته‌ام و صدمین سالگرد سینمای هند است. این افتخار بزرگی است و امیدوارم تا جایی که ممکن است هر چه بیشتر بیاموزم. ببینم و یاد بگیرم...

کریستین مانگیو: قضاوت درباره فیلم‌ها مشکل است. من به دنبال صداقت و جرات در کارگردان هستم. اولین قدم یک کارگردان، موفقیت در انجام آن چیزی است که می خواهد. دومین قدم او این است که کپی نباشد بلکه اصل باشد.

 

از قسمت زیر فایل صوتی نشست را دانلود کنید

 

 

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما