اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نشست فیلم جنجالی «ما یک پاپ داریم» هم جنجالی پیگیری شد


 روز دوم شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن با یک فیلم جنجالی دیگر کار خود را آغاز کرد. فیلم ما یک پاپ داریم We have a Pope ساخته نانی مورتی که واتیکان آن را تحریم کرده بود آغازگر روز دوم این فستیوال بود که امسال فیلم‎های جنجالی و پر هیاهو کم ندارد. نانی مورتی و بازیگر فیلمش میشل پیکولی صبح امروز در نشست مطبوعاتی شرکت کردند که تا به حال طولانی ترین نشست مطبوعاتی این دوره بوده و در اخر بحث های جنجالی در ان درگرفت.


 نانی مورتی و میشل پیکولی در نشست مطبوعاتی ما یک پاپ داریم 

مورتی سخن خود در مورد فیلمش را با این جمله آغاز کرد که بهتر واتیکان در کار فیلمسازان دخالتی نکند. او سپس چنین گفت: «من فیلم را با بازیگرانم از یک فیلمنامه از پیش نوشته شده بدون حمایت و بدون هیچ منعی ساختیم و هیچ کس در کار ما دخالت نکرد. به علاوه ما تمام سعیمان را کردیم که بتوانیم دکور واتیکان را درست از کار دربیاوریم. این چیزی است که شما از واقعه تقریبا می‎شنوید و حقیقت چیزی بیشتر از این نیست.»

 

 

میشل پیکولی پس از صحبت‎های مورتی در مورد فراخواندن او به عنوان بازیگر نقش اصلی چنین گفت: «روزی که مورتی از من دعوت کرد که این نقش را بازی کنم سریعا پاسخ مثبت دادم. ولی مورتی پاسخش مثبت نبود او چند روز بعد دوباره با من صحبت کرد و من باز هم نظرم همان بود ولی مورتی سعی داشت من را متقاعد کند برای پذیرفتن چنین نقشی که ممکن است فشارها بر روی من باشد بیشتر فکر کنم.»

 

در ادامه نانی مورتی در پاسخ یکی از منتقدان که از او در مورد تمرکز بر عدم حضور اعتقاد مذهبی پرسید چنین پاسخ داد: «وقتی مردم بگویند که اعتقاد مذهبی در ما یک پاپ داریم دیده نمی‎شود؛ من با ان‎ها موافقت خواهم کرد. من از این متأسفم که به خدا اعتقاد ندارم. اما هیچ چیزی در مسیرم قرار نخواهم داد که به ایمان مردم معتقد حمله کنم. من فقط خواستم چیزی را که از واتیکان تصور می‎کنم نشان دهم و در موردش فیلم بسازم. من امیدوارم شرایط برای چنین فیلمی بازتر شود.»

 

مشروح کامل این نشست جنجالی را در فایل صوتی که در زیر برای دانلود قرار داده شده است پیگیری نمایید.

 

 


 

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما