اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چهارمین هم‌انديشي زبان‌شناسي و مطالعات بينارشته‌اي: زبان و مطالعات اجتماعی و فرهنگی

 

چهارمین هم‌اندیشی زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای زبان و مطالعات اجتماعی و فرهنگی در چهارشنبه و پنج‌شنبه 29 و 30 بهمن 1393 در دانشگاه الزهرا برگزار می شود.



به گزارش بخش پژوهشی آکادمی هنر؛ گروه زبان‌شناسی، دانشکده‌ی ادبیات، دانشگاه الزهرا، انجمن زبان‌شناسی ایران و انجمن دانش‌جویی زبان‌شناسیِ دانشگاه الزهرا پس از برگزاری سه هم‌اندیشی درباره‌ی مطالعات بینارشته‌ای زبان‌شناسی (دوره‌ی یکم و دوم درباره‌ی ادبیات و هنر، و دوره‌ی سوم درباره‌ی مطالعات اجتماعی و فرهنگیِ زبان)، قصد ادامه مطالعات بینارشته‌ای زبان و علوم اجتماعی و فرهنگی را دارد.

از این رو، گروه زبان‌شناسیِ دانشکده‌‌ی ادبیاتِ دانشگاه الزهرا‌، با امید به یاری انجمن زبان‌شناسی ایران، و انجمن دانش‌جویی زبان‌شناسیِ دانشگاه الزهرا «چهارمین هم‌اندیشیِ زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای: زبان و مطالعات اجتماعی و فرهنگی» را در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه، 29 و 30 بهمن 1393، با محورهای ذیل، در دانشگاه الزهرا، در سطح بین‌المللی برگزار خواهد کرد:



محورها:
زبان و هویت (فردی، جنسی، قومی، ملی، سنی، ...)
زبان و زندگی روزمره
زبان و دیگر نظام‌های نشانه‌ای در موقعیت‌های اجتماعی
    گفتنی است مقاله‌ها می‌تواند از هر حوزه و نظرگاهی، و بر مبنای هر نظریه‌ای در ارتباط با زبان و محورهای یادشده ارائه گردد.

اعضای هیأت علمی:
دکتر یحیی مدرسی تهرانی، دکتر افخمی، دکتر احمد پاکتچی، دکتر ویدا شقاقی، دکتر فریبا قطره، دکتر ماندانا نوربخش، دکتر آزیتا عباسی، دکتر فرهاد ساسانی.
دبیر علمی: دکتر فرهاد ساسانی
تاریخ‌های مهم
* آخرين مهلت ارسال چکيده‌ي مقاله: 20 فروردین 1393؛ چکیده حداکثر در 250 واژه در محیط وورد، همراه با عنوان، کلیدواژه‌ها، نام و عنوانِ نویسنده(گان)؛ ایمیل و تلفن همراه.
* اعلامِ نتیجه‌ی بررسی چکیده‌ها حداکثر تا پایان خرداد 1393.
* آخرين مهلت ارسال اصل مقاله: 31 شهریور 1393؛ الگوی مقاله برای پذیرفته‌شگان ارسال خواهد شد.
* زمان برگزاری هم‌اندیشی: چهارشنبه و پنج‌شنبه 29 و 30 بهمن 1393
* محل برگزاری هم‌اندیشی: تهران- ونک- میدان شیخ بهایی- دانشگاه الزهرا- تالار دکتر تورانی
* لطفاً برای ارتباط با رایانامک تماس بگیرید:
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


برگزیده‌ی مقاله‌های دو هم‌اندیشی یکم و دوم در سال 1389 با عنوان مقالات نخستین و دومین هم‌اندیشی زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای: ادبیات و هنر به کوشش فرهاد ساسانی توسط انتشارات فرهنگستان هنر، و مقاله‌های سومین هم‌اندیشی با عنوان سومین مقالات هم‌اندیشی زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای: طبان و مطالعات اجتماعی و فرهنگی به کوشش فرهاد ساسانی در سال 1392 توسط انتشارات نویسه به چاپ رسیده است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما