اختصاصی

نقد سینمای اروپا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (4 رای)
نقد فیلم مرا با نام خودت صدا بزن (Call Me by Your Name) ساخته‌ی لوکا گوادانینو، عبور از مرزهای تاریخ
    شاعرانه‌ی جدید لوکا گوادانینو، صدای جدید سینمای ایتالیا حُسن ختام درخشانی است بر تریلوژی میل او. سه‌گانه‌ای که با «من عشق هستم» شروع می‌شود و پس از «شیرجه» با «مرا با نام خودت صدا بزن» به اتمام می رسد. همانند دو فیلم پیشین گوادانینو در اینجا نیز مساله‌ی اصلی بر سر شکل گیری یک عشق ممنوع است. رابطه‌ای که این بار در قالب شیفتگی اثیری یک پسر نوجوان به یک مرد جوان خوش سیما که همکار موقتی پدر ای
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.63 (4 رای)
نقد فیلم بانو مکبث Lady Macbeth ساخته‌ی ویلیام اولدروید، مادام بواریِ نیکلای لسکوف
    نیکلای لسکوف نویسنده‌ی روس داستانی دارد با نام «بانو مکبث از منطقه‌ی متسنسک» که برای اولین بار در مجله‌ی تحت سردبیری فئودور داستایوسکی منتشر شد. لسکوف در این داستان نیمه بلند احوالات یک دختر روستایی(کاترین) قرن نوزدهمی را شرح می دهد که به اجبار تن به ازدواج با یکی از ملاکان منطقه‌ی متسنسک روسیه تزاری می‌دهد. این مرد که زینووی نام دارد با اصرار پدرش؛ بوریس در ازای واگذار شدن یک زمین به بوری
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
نقد فیلم خام Raw ساخته جولیا دوکورنائو / سینمایِ شدت
    سینمای شدت (حدنهایی، نهایت‌گرایی) نوین فرانسه New French Extremity اصطلاحی‌ است که نخستین بار توسط جیمز کواند از نشریه آرت‌فروم درباره‌ی دسته‌ای از فیلم‌های هنجارشکن فرانسوی اوایل قرن بیست و یکم به کار رفت: ادامه مطلب: نقد فیلم خام Raw ساخته جولیا دوکورنائو / سینمایِ شدت (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.17 (3 رای)
نقد فیلم خریدار شخصی Personal Shopper ساخته الیویه آسایا / فیلم اسلش به سبک آسایا
    فیلم «خریدار شخصی» (Personal Shopper) دومین بازی کریستن استیوارت در ساخته های الیویه آسایا، (Olivier Assayas) کارگردان و فیلمساز فرانسوی است. کریتسن استوارت ستاره مجموعه «گرگ و میش» بازیگر اصلی این درام روانشناسی است که به گفته کارگردان ژانرهای مختلف از فیلم دلهره آور تا فانتزی را تلفیق کرده است. ادامه مطلب: نقد فیلم خریدار شخصی Personal Shopper ساخته الیویه آسایا / فیلم اسلش به سبک آسایا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
نقد فیلم تو واقعاً هرگز اینجا نبودی You Were Never Really Here ساخته لین رمزی / آشوبی از درد و رنج
      لین رمزی کارگردان 41 ساله اسکاتلندی در میان علاقه‌مندان سینمای مستقل شهرت به‌سزایی دارد. او پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1995 از مدرسه فیلم و تلویزیون ملی بریتانیا، فعالیت سینمایی خود را با ساختن فیلم‌های کوتاه «روز را بکش» و «مرگ‌های کوچک» در سال 1996 آغاز کرد. ادامه مطلب: نقد فیلم تو واقعاً هرگز اینجا نبودی You Were Never Really Here ساخته لین رمزی / آشوبی از درد و رنج اضافه کردن دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (3 رای)
نقد فیلم پایان خوش Happy End؛ درام جدید میشائیل هانکه در تقبیح زندگی اشرافی فرانسه
  پس از بردن نخل طلا و جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان برای خوانش اندوه‌برار و ملالت‌آور کهنسالی، میشاییل هانکه پنج سال پس از" عشق" با یک درام به مراتب ملایم‌تر که قادر به تفکیک مخاطبان است، به کن بازگشته است. «پایان خوش» تماشاگران را درون خانه‌ی خانواده‌ی ثروتمندی از هیولاصفتان (لارنتزها) می برد که ثروتشان از ساخت و سازها در فرانسه مثل کوه پشتوانه است. اگر داستان آشنا به نظر می‌رسد؟ ب

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما