اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقاشی دزدیده شده بنکسی در پاریس در ایتالیا کشف شد

دخترک غمگین بنکسی

 

چهارشنبه گذشته پلیس ایتالیا اعلام کرد اثر هنری بنکسی که از روی در یکی از سالن‌های نمایش پاریس به سرقت رفته بود را کشف کرده است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از سی‌تی‌وی نیوز، این اثر یادبودی از حملات تروریستی نوامبر 2015 به شمار می‌رفت که در یکی از سالن‌های کنسرت باتاکلان در پاریس 90 نفر در یک حمله تروریستی کشته شده بودند. اثر بنکسی تصویری از یک دختر در حال سوگواری بود که در سال 2018 به سرقت رفته بود.

 

یک افسر ارشد پلیس ایتالیا در منطقه ترامو (در منطقه ابروزو ایتالیا) این خبر را تایید کرد و میشل رنزو دادستان آن ناحیه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «در پی سارقین بانک اثر بنکسی در یک مزرعه متروکه ترامو  کشف شده است».

 

بنکسی هنرمند مشهور خیابانی به وقایع مختلفی از کرانه باختری تا توفان کاترینا در تصاویر هزل یا تحریک آمیز واکنش نشان داده است و تا به حال کسی هویت او را فاش نساخته است.

 

تصویر دخترک غمگین تنها اثر ربوده شده بنکسی نیست و «حمله رعدآسا» دیگر اثر او در پنجاهمین گرامیداشت جنبش‌های دانشجویی می 1968 نیز در همان 2018 ربوده شد. او در صفحه اینستاگرام خود ربوده شدن 8 اثر را تصدیق کرد.

 

برای جلوگیری از سرقت آثار بنکسی مردم هم دست به کار شده‌اند و مردم برخی محل‌ها حتی باکس‌های مختلف محافظ درست کرده‌اند و آن اثر را جاذبه‌ای توریستی برای محل‌اشان قلمداد کرده‌اند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما