اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پرتره نادری از موتسارت افسانه‌ای در کریستیز چکش خورد

پرتره موتسارت 

 پرتره نادری از دوران جوانی موتسارت در پاریس چکش خورد و به قیمت ۴ میلیون یورو به فروش رسید.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از رویترز، پرتره نادری از ولفگانگ آمادئوس موتسارت که چهارشنبه از سوی کریستیز زیر چکش حراج رفت بسیار بیشتر از برآوردها فروخته شد.


در حالی که قیمت برآورد شده برای این تابلو بین ۸۰۰ هزار یورو تا ۱.۲ میلیون یورو بود، این تابلو خریداری ۴ میلیون یورویی پیدا کرد. این تابلو یکی از ۴ پرتره از این آهنگساز اتریشی است که در طول زندگی‌اش از وی کشیده و تاکنون در یک مجموعه خصوصی نگه‌داری می‌شد.



تابلو موتسارت که سال ۱۷۷۰ کشیده شده کار جیامبتینو سینارولی نقاش ایتالیایی است.  این تابلوی رنگ و روغن روی بوم، موتسارت ۱۳ ساله را با کلاه‌گیسی سفید و فراکی قرمز تصویر کرده است که مشغول نواختن هارپسیکورد است.



پرتره موتسارت وقتی کشیده شد که این آهنگساز جوان به ایتالیا رفته بود تا به آموزش هنری بپردازد و در عین حال در سراسر کشور کنسرت‌هایی برپا کرد.

تابلو به دستور پیترو لوجیاتی چند روز پس از اجرای کنسرت موتسارت در ورونا در ژانویه ۱۷۷۰ کشیده شد.

موتسارت ۱۷۵۶ در سالزبورگ اتریش متولد شد و سال ۱۷۹۱ درگذشت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما