اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برگزاری نمایشگاه مشکوک دیگر از تهمینه میلانی، یک هنرمند میلانی را متهم به سرقت هنری از خود کرد

نمایشگاه آن دیگری تهمینه میلانی - معصومه مهدی زاده

 

تهمینه میلانی در دومین نمایشگاه انفرادی خود در سکوت کامل خبری به گالری آریانا رفت.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، تهمینه میلانی که در نمایشگاه اول خود با نام «فیلم‌هایی که نساختم» به دلیل اتهام نسخه برداری از آثار جِنی میلی‌هوف هنرمند اسرائیلی مورد حمله و اتهام قرار گرفت (که می‌توانید به صورت مفصل در اینجا بخوانید)، نمایشگاه خود را در سکوت خبری برگزار کرد. این نمایشگاه تنها سه روز در جریان بود و مجدد میلانی را به دلیل برگزاری چنین نمایشگاه عجیبی بر سر زبان‌ها انداخت.



نمایشگاه تازه تهمینه میلانی «آن دیگری» نام دارد که اخبار و عکس‌هایی از آن تنها در صفحات مجازی خود میلانی و دیگر دوستانش دیده می‌شود. این نمایشگاه ۶ اردیبهشت در گالری آریانا که بیشتر میزبان سلبریتی‌هاست افتتاح شد. از این نمایشگاه حتی خبری در سایت گالری دیده نمی‌شود.



نکته جالب توجه نمایشگاه «آن دیگری» شباهت مهمترین اثر آن که بر روی پوستر نیز نقش بسته با اثری از معصومه مهدی زاده است که باز هم شائبه نسخه برداری میلانی را بر سر زبان‌ها خواهد انداخت. البته میزان شباهت مانند نمایشگاه پیشین که تنها دو روز در گالری ایوان برقرار بود نیست ولی همچنان محل بحث دارد.اثر دیگری از این نمایشگاه نیز شباهت بسیاری با اثری از سارا ریچز هنرمند دانمارکی دارد که در حال حاضر میلانی در مورد این شباهت‌ها سکوت کرده است.

 

معصومه مهدی زاده با ابراز تاسف برای تهمینه میلانی در اینستاگرام خود نوشت: «به نظر می‌رسد اثر ایشون بسیار ناشیانه از یکی از نقاشی‌های من کپی شده با سر زدن به صفحه ایشان تاسف خوردم ولی با توجه به پس زمینه‌ای که از نمایشگاه قبلی و آثار ایشان در ذهن من بود (و حتما در ذهن همگان هست) واقعا خیلی برام اهمیت نداشت که بخوام بهش بپردازم. این نمایشگاه حاصل پایان‌نامه من در سال ۹۶ بود که در گالری نارنج شیراز (جشنواره تجسمی فجر) و یک سال بعد به طور مجدد در گالری لاله تهران به نمایش درآمد. با این‌که من در مورد کار ایشان هیچ کامنتی نگذاشتم و هیچ قضاوت و برخوردی هم نداشتم امروز دوباره به صفحه ایشان سر زدم و فهمیدم خانم میلانی در اقدامی عجیب و البته بسیار تامل برانگیز منو بلاک کردند!!!»

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما