اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

افتتاح نمایشگاهی از آثار دیده نشده منوچهر نیازی

نقاشی های منوچهر نیازی

گالری بوم میزبان ۵۰ سال زندگی نقاشانه منوچهر نیازی خواهد شد.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، مجموعه‌ای دیده‌نشده از مهم‌ترین نقاشی‌های منوچهر نیازی، هنرمند هشتاد و یک ساله برای نخستین بار در گالری بوم جمعه پیش رو یعنی 14 دی ماه به تماشا درمی‌آید.



نیازی در این باره می‌گوید: این یک نمایشگاه متفاوت از من خواهد بود که ۵۰ نمونه شاخص از آثار ۵۰ سال اخیرم را یک جا به نمایش می گذارم. خوشحالم در گالری بوم که نمایشگاه‌های شایسته‌ای برای بزرگانی مانند کیارستمی، تناولی و دیگر اساتید برگزار کرده آثارم را ارائه می‌دهم.



منوچهر نیازی آثارش را با الهام از موسیقی کلاسیک بتهوون و چایکوفسکی  و منظره‌های نرم را با شنیدن شوبرت خلق کرده است. او می‌گوید هیچگاه از هیچکس تقلید نکرده و همیشه راه خود را رفته است، او تنوع بسیار مجموعه‌هایی که خلق کرده را از پیکاسو آموخته که همواره در پی کار نو و تازه بوده است.

عالم هنر منوچهر نیازی به نقاشی محدود نیست. او در موسیقی نیز دست دارد و تأثیر آن به وضوح در نقاشی‌هایش دیده می‌شود. همین گرایش کیفیت رمانتیک آثار وی را تشدید می‌کند.

نمایشگاه نقاشی‌های منوچهر نیازی عصر جمعه چهاردهم دی ماه آغاز به کار می‌کند و حدود دو ماه (غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) به نمایش عموم خواهد بود.



تمامی آثار به نمایش درآمده در گالری بوم در زمره گنجینه این گالری است و در جهت حمایت از هنر ایران است و جنبه فروش ندارد. گالری بوم در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ واقع است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما