اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزیده آثار شهریار احمدی در گالری اعتماد

 

 

شهریار احمدی گزیده آثار خود را از روز جمعه 20 اردیبهشت ماه در گالری اعتماد در معرض دید قرار خواهد داد.نمایشگاه نقاشی شهریار احمدی

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، شهریار احمدی نقاش باسابقه، در این نمایشگاه گزیده‌ای از مجموعه‌های "فنون كهن عشقبازی"، "معراج"، "فنون كهن كیمیا"، "كشتی نجات"، "بوسه‌ها"ی خود را در سالهای 88 تا 92 (2010 تا 2013) در گالری (AB) زوریخ به نمایش درآورده است را به همراه تازترین مجموعه آثارش "تیغ بلارك" در گالری اعتماد به نمایش خواهد گذاشت.

 

این مجموعه آثار با توجه به تنوع و گوناگونی كه دارند، اما درتعامل به یكدیگر هستند و همگرایی این مجموعه آثار، دلیلی برای برپایی نمایشگاه این هنرمند در گالری اعتماد شده است.

ادوراد لوسی اسمیت منتقد شهیر هنری در یادداشتی بر آثار شهریار احمدی نوشته است: «چنانچه آثاری را كه شهریار احمدی تاكنون پدید آورده از نظر بگذرانیم، سیر عدول تدریجی او را از تاثیرات غربی و پیوسته ایرانی‌ترشدنش را شاهد خواهیم بود. جدیدترین مجموعه‌هایش " فنون كهن عشقبازی"، "معراج" و "كشتی نجات" به سنت كتاب‌نگاری ایرانی ارجاع می‌دهد؛ اما هیچ گاه حتی در بیشترین مرز پیكرنمایی، نسخه برداری‌های مستقیمی نیستند. می گویم: حتی در بیشترین مرز پیكرنمایی، چون یك خصلت‌گیرایی این نقاشی‌ها نحوه ظریف لغزیدن و پیكرنمایی و خروج از آن است.»

این منتقد هنری در ادامه می نویسد: «امتیاز بزرگ كار شهریار احمدی آراستگی و وقار رفتار نقاشانه‌اش است. او توانسته ظرافت جسورانه و چابكی قلمگیری ایرانی را به نحوی كه با كار با اكریلیك روی بوم دمساز باشد ترجمه كند. وام گرفتن از سبك‌ها و شیوه‌های گذشته در هنر معاصر كم نیست، اما كار شهریار احمدی كه چابكی و اطمینان را شادمانه در هم آمیخته، از این امر مبرا است. او از گذشته وام می‌گیرد؛ اما هرگز آن را تقلد نمی كند.»

شهریار احمدی هنرمند با سابقه ایرانی كه نمایشگاه‌های مختلفی در گالری‌های گلستان، الهه، برگ، ماه و اعتماد داشته طی سالهای 2010 تا 2013 نمایشگاه‌های مختلفی از مجموعه‌های "فنون كهن عشقبازی"، "معراج"، "فنون كهن كیمیا"، "كشتی نجات"، "بوسه‌ها" را در خارج از كشور به نمایش گذاشته است. این هنرمند در نمایشگاه كه در گالری اعتماد خواهد داشت گزیده ای از آثار این سال‌ها را به نمایش در خواهد آورد.

نمایشگاه گزیده آثار شهریار احمدی از ساعت 15 روز جمعه 20 اردیبهشت ماه در گالری اعتماد افتتاح می‌شود و این نمایشگاه تا 31 اردیبهشت ماه در گالری اعتماد واقع در خیابان نیاوران (باهنر)، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوكان (دو راهی سمت راست)، پلاك 4 میزبان علاقه‌مندان است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما