اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دو جایزه معتبر جشنواره در دستان علیرضا پاکدل، کارتونیست ایرانی

 

 

دوازدهمین دوره جشنواره جهانی کارتونهای مطبوعاتی ( وورد پرس کارتون) روز شنبه گذشته در شهر کالداس دارینها (واقع در ۹۰ کیلومتری شمال لیسبون) در کشور پرتغال برگزار شد.


در این جشنواره برنده جایزه بزرگ از بین برندگان سه بخش مسابقات انتخاب می شود: بخش کارتون های طنز، بخش کاریکاتور، و بخش کارتونهای سردبیری (Editorial cartoon).


علیرضا پاکدل از ایران جایزه بزرگ فستیوال کارتونهای مطبوعاتی و جایزه اول «بخش کارتونهای سردبیری» را از آن خود کرد. کاریکاتوریست ایرانی که آثارش در روزنامه «اعتماد» منتشر می شود پس از دریافت این جایزه گفت که توانست رؤیای دیرینه اش را تحقق بخشد: «این جوایز همیشه آرزوی من بود. من از همان اوایل که کار می کردم می گفتم ای کاش می توانستم جایزه وورد پرس کارتون (جشنواره کارتونهای مطبوعاتی) را بگیرم و الان موفق شدم دو جایزه معتبر را بگیرم.»

 

کارتونی که پاکدل برای این جشنواره فرستاده بود، درباره پناهجویانی است که در راه رسیدن به اروپا در آبهای مدیترانه غرق می شوند. مهاجرت یکی از سوژه های بزرگ گرافیست ها بود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما