اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

حضور غیرمنتظره‌ی اسلاوی ژیژک در بی‌ینال ونیز 2017

 

 

 

مجموعه هنری اسلوونی NSK in Time در بی‌ینال امسال ونیز یک سخنران ویژه دارد که می‌تواند موجب . NSK in TIme، خود را یک مجموعه‌ی هنر جمعی  اتوپیایی بدون مرز می‌خواند.

 

به گزارش آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، NSK امسال در بی‌ینال ونیز برنامه‌ای اجرا می‌کند که سخنرانی افتتاحیه‌ی آن به اسلاوی ژیژک؛ فیلسوف شهیر اسلوونیایی سپرده شده است. طبق گزارش آرت نت، این برنامه هرگز در ضدیت با ساختاررسمی و ملی بی‌ینال ونیز نیست بلکه می‌کوشد بخش مستقلی باشد که تصور دولت و رابطه‌ی آن با هنر جمعی را بازآفرینی می‌کند و در نهایت نوع جدیدی از شهروندی را پیش می‌کشد. این را مسئول تبلیغاتی  NSK در مصاحبه یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است.

 

هرچند NSK در 1984 توسط اعضایی همچون گروه موسیقی آوانگارد لایباخ و گروه هنری ایروین تشکیل شده است، اما این سال 1992 بود که این مجموعه به عنوان یک «دولت» غیرجغرافیایی ایدئولوژیکی، که خود را «نخستین دولت جهانی دنیا» می‌خواند، مشهور شد. در نهایت روشن است که این نهایتا  یک پروژه‌ی هنر مفهومی است و نه یک ملت قانونی شناخته شده. در 2010 آن‌ها نخستین کنفرانش شهروندی NSK را در خانه‌ی فرهنگ‌های جهان در برلین برگزار کردند. امروزه روز اعضای بین المللی آن نمایشگاه‌های هنری برگزار می‌کنند و در قالب جلسات آنلاین مثلا NSK TIMES با هم ارتباط دارند، وبسایتی که اعضا آن را اداره میکنند و به هنر و تصورات شهروندان خودخوانده ی NSK می‌پردازد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما