اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چرا دیزنی علی‌رغم فشارها محافظان کهکشان را بار دیگر به جیمز گان نسپارد

جیمز گان

 

پس از فشارهای بسیار بازیگران و حتی دوستداران مجموعه فیلم‌های محافظان کهکشان اما دیزنی زیربار کار کردن با جیمز گان نرفت.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، چندی پیش بود که خبری  در رسانه‌های مختلف مبنی بر عدم همکاری مارول با جیمز گان کارگردان دو قسمت اول «محافظین کهکشان» منتشر شد که واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.

 

از طرفداران گرفته تا بازیگران اصلی این مجموعه فیلم تلاش کردند تا این کارگردان به پروژه برگردد و در نهایت ‌بیانیه‌ای با امضای بازیگران اصلی این مجموعه، به صورت رسمی در حمایت از جیمز گان منتشر شد. کریس پرت و زویی سالدانو از جمله چهره‌هایی بودند که خواستار بازگشت وی در نامه‌های سرگشاده جدا شدند. از آن بالاتر دیو باتیستا رسما اعلام کرد حاضر به حضور در محافظین کهکشان 3 بدون کارگردانی جیمز گان نیست.

 

پس از این فشارها اکنون دیزنی و مارول پای تصمیم‌شان ایستاده‌اند و قصد ندارند این کارگردان موفق و کهنه‌کار را برای ادامه بعدی فیلم روی صندلی کارگردانی آن بنشانند. این تصمیم به دنبال نشست اخیر بین گان و آلن هورن رییس کمپانی دیزنی گرفته شد.

 

اما ماجرا از چه قرار است. باز هم پای رسوایی دیگری در میان است که سال‌ها پیش انجام شده است. تفاوت این رسوایی که بازیگران از گان حمایت کردند با دیگران این است که اعمال زشت گان تنها در یک نوشته بوده است.  ده سال پیش در توییت‌هایی گان از خود رفتاری غیراخلاقی نشان داده بود که یک ماه پیش مجدد رسانه‌ای شدند و دیزنی تصمیم بر کنار گذاشتن او از این مجموعه گرفت. با وجود مخالفت‌های فیگی از مارول اما در نهایت او هم با کمپانی مادر یعنی دیزنی همراه شد.

 

قرار بود مراحل فیلمبرداری سومین فیلم از «محافظان کهکشان» از اوایل ۲۰۱۹ شروع شود تا فیلم سال ۲۰۲۰ اکران شود



در عین حال قرار بود از فیلمنامه اوریجینال نوشته گان برای ساخت قسمت سوم استفاده شود و گفته می‌شود، این کار عملی خواهد شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما