اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دنباله درخشش کوبریک با یوان مک‌گرگور ساخته می‌شود

یوان مک گرگور

یوان مک‌گرگور در اقتباس جدید کمپانی برادران وارنر از رمان محبوب «درخشش» نوشته استیون کینگ نقش شخصیت اصلی یعنی دنی تورنس را ایفا می‌کند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، این اقتباس از رمان «دکتر اسلیپ» Doctor Sleep نوشته استیون کینگ پدر داستان‌نویسی وحشت است که دنباله‌ای بر «درخشش»‌ شاهکار استنلی کوبریک نیز محسوب می‌شود.

 

منابع آگاه می‌گویند این بار خود استیون کینگ هم انتخاب شدن مک‌گرگور برای نقش اصلی را تایید کرده است. این در حالی است که این نویسنده طی سال‌ها چند بار گفته بود از فیلم اصلی خوشش نمی‌آید.

مایک فلانگن که اقتباس نت‌فلیکس از رمان کوتاه «بازی جرالد» نوشته کینگ را کارگردانی کرده بود، این فیلم را کارگردانی می‌کند. تروُر میسی، شریک تهیه فلانگن در همراهی با جان برگ از کمپانی ورتیگو انترتینمنت تهیه‌کننده اصلی فیلم خواهد بود.


کمپانی برادران وارنر چند سال است که قصد دارد این فیلم و همچنین پیش‌درآمد «درخشش» یعنی «اُوِرلوک هتل» را بسازد اما در جمع‌آوری بودجه مورد نظر برای انجام این کار به مشکل خورده بود. بعد از موفقیت چشمگیری که فیلم «آن» برای استودیوی نیولاین به ارمغان آورد، هر استودیویی که هر پروژه‌ای مرتبط با آثار کینگ را در دست دارد سعی کرده تک‌تک آن پروژه‌ها را با سرعت بیشتری روی پرده بزرگ ببرد.

داستان «دکتر اسلیپ» در حالی آغاز می‌شود که تورنس، که در فیلم «درخشش» بچه بود، آسیب روحی وقایع اورلوک هتل را با خود به دوران بزرگسالی می‌برد. او تبدیل به بازتابی از پدر قاتل خود شده و مشکلاتی ادامه‌دار با خشمی غیرقابل کنترل و الکل دارد که درد او و همچنین قدرت‌های «درخشش» را کم می‌کند. وقتی او الکل را کنار می‌گذارد و از قدرتش برای کمک کردن به افراد رو به مرگ در یک خانه سالمندان کمک می‌کند، آن قدرت‌ها بازمی‌گردند.

او ارتباطی ذهنی با دختری جوان برقرار می‌کند که قابلیت‌هایی عجیب و مثل او دارد و مورد هدف گروهی با قدرت‌هایی مشابه قرار گرفته است. آن‌ها متوجه می‌شوند که اگر فردی با قدرت‌هایی مشابه بمیرد، یک نوع «بخار» از دهان‌شان خارج می‌شود که در صورت استنشاق کردن آن بخار، قدرت‌های فرد دیگری بسیار قوی‌تر می‌شوند.

استنلی کوبریک اقتباس اصلی «درخشش» را کارگردانی کرد و جک نیکلسون و شلی دووال در نقش‌های اصلی ظاهر شدند. دنی لوید نقش دنی تورنس کودک را بازی کرد. آن موقع این فیلم به عنوان یک شکست‌خورده باکس‌آفیسی شناخته شد چون با بودجه‌ای ۱۹ میلیون دلاری ۴۴ میلیون دلار فروخت اما حالا، به عنوان یکی از بزرگترین فیلم‌های کلاسیک ژانر وحشت شناخته می‌شود و مجموعه‌ای عظیم از هواداران دارد که آماده هستند تا دنباله آن را ببینند.

مک‌گرگور را می‌توان در پروژه بعدی‌اش در اقتباس «وینی پو» محصول دیزنی با عنوان «کریستوفر رابین» مشاهده کرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما