اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رامی ملک بازیگر مصری-آمریکایی در نقش فردی مرکوری

 

 

چندی پیش اعلام شد که در فیلم جدیدی به نام «راپسودی بوهمی» یا همان «حماسهٔ کولی» در مورد گروه راک «کویین» قرار است رامی ملک، هنرپیشه مصری-آمریکایی در نقش فردی مرکوری فقید بازی کند. نخستین عکس از ملک در نقش مرکوری روز سه شنبه، که همزمان با هفتاد و یکمین سالگرد تولد فردی مرکوری بود، منتشر شد.


ملک در این عکس شباهت شگفت انگیزی به اسطوره راک دارد. 
البته شباهت در چهره تنها یک بخش از مساله است. بخش مهم دیگر شباهت در صداست. گفته می شود در برخی بخشهای فیلم از صدای خود رامی ملک استفاده می شود و در برخی قسمتها صدای فردی مرکوری.

 

فیلم «راپسودی بوهمی» در مورد شکل گیری گروه کویین در سال ۱۹۷۰ تا آخرین اجرای زنده گروه در سال ۱۹۸۵، شش سال پیش از مرگ مرکوری به دلیل دبتلا به بیماری ایدز است.

 

رامی ملک می گوید این فیلم یک شرح حال سنتی نیست. بلکه بزرگداشت موسیقی کویین است و ضمن اینکه بخشهایی تاریک از زندگی فردی مرکوری را به تصویر می کشد، همکاری اعضای گروه را مورد تحسین قرار می دهد و یاد مرکوری را گرامی می دارد.

 

راپسودی بوهمی یا حماسهٔ کولی در حالی برای نام این فیلم انتخاب شده که نام تک‌آهنگی از گروه راک کوئین است. این آهنگ توسط فردی مرکوری برای آلبوم سال ۱۹۷۵ گروه که شبی در اپرا نام داشت، ساخته و ضبط شد. فیلم راپسودی بوهمی دسامبر سال ۲۰۱۸ به پرده سینما ها می رود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما