اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شورای شهر لس‌آنجلس به جرج لوکاس کمک مالی می‌کند

 

 

 

شورای شهر لس آنجلس به تازگی تصمیم گرفته است که که برای تکمیل پروژه‌ی موزه‌ی هنرهای بومی جرج لوکاس به او کمک مالی کند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، جرج لوکاس که ابتدا قصد داشت موزه‌ای برای یادمان فیلم‌های خودش و استیون اسپیلبرگ بسازد، کم کم ایده‌ی خود را بسیط تر کرد و به فکر ساختن موزه‌ای افتاد که علاوه بر نمایش خاطراتی از فیلم‌های تاریخ سازی چون «جنگ ستاره‌ها» و «ایندیانا جونز»، بتواند بخشی از تاریخ هالیوود را در خود جای دهد. البته اکنون دیگر سینما تنها بخش موزه‌ی مجلل، عظیم و زیبای لوکاس نیست. بلکه او سالن‌های بزرگی را به هنر نقاشی و معماری و طراحی داخلی نیز اختصاص داده است.

 

"می‌خواهم چیزهایی را نشان دهم که فراموش شده‌اند" این را لوکاس به خبرنگار دیلی نیوز می‌گوید. به نظر می‌رسد که او هر روز بیشتر از دیروز جاه طلب تر می‌شود. این به واقع صفت فیلمسازی او نیز هست. آقای کارگردان جاه طلب گذشته اکنون بدل شده به یک بیزنس‌من جاه طلب. موزه‌ای که او ساخته امروزه روز با مساحتی بالغ بر 300000 متر مربع یکی از عظیم ترین و زیباترین بناهای شهر لس آنجلس است. مکانی که خیلی سریع تر از آنچه که شخص لوکاس فکر می‌کرد، طرفداران پر و پا قرص خود را در سرتاسر جهان پیدا کرده است.

 

در هر صورت شورای شهر لس آنجلس به تازگی موافقت کرده که تا 1.5 میلیارد دلار به پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌ی آقای لوکاس کمک کند. آنگونه که خبرنگار دیلی نیوز می‌نویسد این مبلغی‌ست که با تزریق شدن به شبکه‌ی مالی عظیم لوکاس به روند تکمیل این پروژه‌ی جاه‌طلبانه، سرعتی جنون آسا خواهد بخشید. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما