اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

وودی آلن درباره‌ی ترامپ: «ما با یک آشوب در سرمایه‌داری مواجه هستیم»

 

 

 

وودی آلن می‌گوید که به عملکرد چند ماهه‌ی دانمالد ترامپ در عرصه‌ی داخلی و خارجی صفر می‌دهد.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی وودی آلن اخیراً در مصاحبه‌ای با رادیوی بی‌بی‌سی در واکنش به سوالی درباره‌ی دانالد ترامپ گفته است که هنوز که هنوز است نمی داند او چرا دوست داشته به مقام ریاست جمهوری آمریکا برسد. وودی آلن که در صحنه‌ای از فیلم «سلبریتی» محصول سال 1998 از حضور دانالد ترامپ در نقش خودش سود جسته است درباره‌ی عملکرد چندماهه‌ی داخلی و خارجی او نیز می‌گوید: "نمره‌ی من به او صفر است"

 

"ما با یک آشوب طرف هستیم. آشوبی که در سرمایه داری رخ داده است. رئیس جمهور کنونی ما هم توان کنترل کردن این آشوب را ندارد زیرا که او خودِ آشوب است!" این را وودی آلن به خبرنگار بی‌بی‌سی جهانی می‌گوید. 

 

در فیلم «سلبریتی» دانالد ترامپ در نقش تاجری است که قصد دارد کلیسای سنت پاتریک نیویورک را بخرد! او در تنها صحنه‌ای که در فیلم حضور دارد خطاب به خبرنگاری که از او درباره‌ی این کلیسا می‌پرسد، می‌گوید: "خیلی خیلی بنای بلند و زیبایی است" در جهان واقع نیز این کلیسا در نزدیکی برج مشهور ترامپ در شهر نیویورک واقع است.

 

به نظر می رسد که وودی آلن با نشان دادن چنین تصویری از ترامپ قصد داشته که تا موقعیت اقتصادی او را هجو کند. هر چند که خود آلن در ادامه‌ی مصاحبه‌اش این مورد را رد می‌کند. "نه چنین قصدی نداشتم! کار من دیگر هجو کردن موقعیت‌ها نیست. هنگام ساختن «سلبریتی» واقعاً فکر می‌کردم او آدمی است که اگر دلش بخواهد [یعنی بدون دلیل] می‌تواند مشتری دست به نقد ساختمان کلیسای سنت پاتریک باشد! این چیزها از او بعید نیست. شما دیدید که سال گذشته او چه کار کرد! او دلش خواست و رئیس جمهور شد! بدون هیچ دلیلی! گفتم که هنوز که هنوز است نمی‌دانم چرا خواست رئیس جمهور شود!"

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما