اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دیمین شزل به غیبت اصغر فرهادی در مراسم اسکار امسال واکنش نشان داد

 

 

دیمین شزل، کارگردان فیلم  لا لا لند در مراسم اهدای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا ضمن تقدیر از اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی و غیبت او در مراسم اهدای جوایز اسکار گفت که حذف فیلمسازان اقدامی ضد هنری است.


آکادمی هنر و به نقل از گاردین، به گزارش این کارگردان ۳۲ ساله که جایزه بهترین کارگردانی را از انجمن کارگردانان آمریکا بخاطر فیلم لا لا لند دریافت کرد در بخشی دیگر از سخنانش گفت: "آقای فرهادی که فیلمش فروشنده یکی از نامزدهای اسکار است، از کشوری می‌آید که دولت من به من می‌گوید که نباید با او گفتگو کنم."


دیمین شزل و شماری دیگر از کارگردانان شرکت کننده در این مراسم بخشی از صحبت‌هایشان را به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اختصاص دادند. براساس فرمان مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا، شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به مدت سه ماه از ورود به خاک آمریکا منع شده اند.


فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی به عنوان یکی از نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان معرفی شد. آقای فرهادی فرمان رئیس جمهوری آمریکا را "شرایط ناعادلانه برای ورود قانونی" به آمریکا دانسته و در واکنش به آن گفته است که در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند. اصغرفرهادی پیش از این هم به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه اسکار دریافت کرده بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما