اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

در پی حمله مرگبار در نیس٬ نمایش فیلم «روز باستیل» در فرانسه متوقف شد

 

ادریس البا بازیگر فیلم


در پی حمله مرگبار در نیس٬ شرکت سازنده فیلم «روز باستیل»، با بازی ادربس البا، نمایش این فیلم را در سینماهای فرانسه متوقف کرد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، پنج‌شنبه شب حمله راننده یک کامیون به شرکت‌کنندگان در جشن روز باستیل در شهر نیس٬ در جنوب فرانسه، بیش از ۸۰ کشته و تعداد زیادی مجروح بر جا گذاشت. اکران عمومی تازه‌ترین فیلم ادریس البا و ریچارد مدن٬ بازیگر سریال بازی تاج و تخت یک روز پیش از این حمله در فرانسه آغاز شده بود. داستان این فیلم درباره تروریستی است که قصد دارد در پاریس بمب‌گذاری کند و ادریس البا در نقش مامور سابق سیا باید این حملات را خنثی کند.

 

پیشتر تیزرهای تبلیغاتی این فیلم به احترام قربانیان حمله نیس متوقف و پوستر‌های آن جمع شده بود. با وجود درخواست شرکت سازنده روز باستیل٬ این فیلم روزهای جمعه و شنبه در بسیاری از سینماهای فرانسه به نمایش درآمد. 

 

قرار بود این فیلم در ماه فوریه و مارس در آلمان و بریتانیا به نمایش درآید اما اکران آن به دلیل حملات در پاریس در نوامبر سال گذشته به تعویق افتاد. روز باستیل نهایتا در ماه آوریل در بریتانیا به نمایش درآمد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما