اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عباس کیارستمی از بیمارستان مرخص شد

 

طبق شنیده ها عباس کیارستمی امروز از بیمارستانی که در آن بستری بوده، مرخص شده است. 

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از خبرگزاری مهر، یکشنبه هشتم فروردین عباس کیارستمی از بیمارستان مرخص شده است. در این گزارش حال عمومی کیارستمی «رضایت‌بخش» توصیف شده است. پیشتر خبرگزاری‌ها  از ابتلای کیارستمی به سرطان روده و به اغما رفتن او در اثر خونریزی خبر داده بودند.

 

شامگاه شنبه هفتم فروردین  فریدون جیرانی، کارگردان سینما، درباره این خبر به خبرگزاری مهر گفت: «بنده هم مطلبی که به نقل از من در یکی از سایت‌ها منتشر شده تأیید نمی‌کنم و درباره بیماری آقای کیارستمی هم منابع موثق باید نظر بدهند نه من.  قطعاً دقیق‌ترین اطلاعات از وضعیت عباس کیارستمی را می‌توان از خانواده وی پرسید».

 

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شنبه هفتم فروردین به نقل از فریدون جیرانی خبر داد که کیارستمی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روده مدتی پیش در اثر خونریزی به اغما رفته، اما به هوش آمده و در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت درمان قرار گرفته است. جیرانی به این خبرگزاری گفته بود که «چهار روز پیش» با «دوستی» که بر بالین کیارستمی رفته بود صحبت کرده و از او درباره وضعیت حال این سینماگر ایرانی شنیده است.

 

خانواده عباس کیارستمی اما تاکنون درباره بیماری او با رسانه‌ها گفت‌و‌گو نکرده‌اند. علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه هفتم فروردین در بخش خبری ساعت بیست شبکه چهارم سیمای جمهوری اسلامی درباره مراحل درمانی کیارستمی و محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران توضیحاتی داد و گفت: «پیگیر مراحل درمانی این دو هنرمند هستم».

 

عباس کیارستمی برای کارگردانی فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را به دست آورد. او در فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا که گاردین در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، در مقام ششم قرار گرفت.

 

از آثار معروف کیارستمی می‌توان به فیلم‌های «خانه دوست کجاست»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «کلوزاپ»، «باد ما را خواهد برد»، «ده»، «پنج»، «۱۰ روی ده»، «جاده‌های کیارستمی»، «شیرین» و فیلم پربازتاب «کپی برابر اصل» اشاره کرد. سایت آکادمی هنر به نوبه ی خود آرزوی سلامتی این هنرمند بزرگ ایرانی را دارد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما