اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش نشست فیلم «پوستی که در آن زندگی می‎کنم» ساخته پدرو آلمادوار

پدرو المادوار

هشتمین روز جشنواره بین‎المللی فیلم کن – جشنواره کن هم به پایان خود نزدیک می‎شود تنها سه روز دیگر باقی‎ است و فیلم اغلب کارگردانان مطرح جشنواره اکران شده‎اند که امروز نوبت به اکران فیلم پوستی که در آن زندگی میکیم The Skin I Live In ساخته پدرو آلمادوار رسید و اغلب منتقدان روی خوش به تازه‎ترین ساخته این فیلمساز اسپانیایی نشان دادند. شاید رقیب خوبی برای درخت زندگی، ما باید در مورد کوین صحبت کنیم و خانهای از تحمل برای بردن نخل طلای کن باشد. در نشست پوستی که در آن زندگی میکیم، پدرو المادوار به همراه آگوستین آلمادوار تهیه کننده فیلم و بازیگران فیلمش آنتونیو باندراس، ماریسا پارادس، النا آنایا و بلانکا سوارز شرکت کرد.

 

در ابتدای نشست المادوار در مورد خانواده به تصویر درآمده در فیلمش توضیح داد: «من می‎خواستم آن‎ها سرکش به نظر برسند که مصداقش در آن فرهنگ یهودی-مسیحی که مثل خودم هست وجود نداشته باشد. من می‎خواستم اصل و بنیاد آن‎ها مثل مردم دیگر نباشد زیرا آن‎ها به شدت خشن هستند و یک جنون ذاتی در وجودشان موج می‎زند.»

 

در ادامه آلمادوار در مورد تریلر بودن فیلم صحبت کرد: «چنین ژانر و سبکی برای جایی که من در حال حاضر زندگی می‎کنم نیاز به عرضه بود. من بیشتر کارهام لحن طنز داشته ولی می‎خواستم به سمت دیگر ژانرهای متفاوت حرکت کنم. فکر کنم باز هم از چنین جنس کارهایی انجام بدهم و باید اشاره کنم که برای ساخت این فیلم یکی از کسانی که تحت تأثیرش بودم فریتز لانگ بود.»

 

آلمادوار همچنین در مورد طرح اصلی فیلمنامه این فیلم افزود: «این یک داستان در مورد سعی بر بقا در تحت شرایط غیرعادی است که البته مضمون انسانی هم می‎یابد. من برای ساخت فیلم در مورد اسطوره فرانکشتاین و به خصوص اسطوره‎های تایتانس و پرومته خیلی فکر کردم.»

آنتونیو باندراس

 در ادامه این نشست آنتونیو باندراس بازیگر نقش اصلی فیلم در مورد کار مجدد با آلمادوار و کاراکترش توضیح داد: «همکاری مجدد من با المادوار 20 سال به طول انجامید. آلمادوار از من خواست شخصیتی درونگرا و به شدت جزء نگر. من باید از آلمادوار تشکر کنم برای این‎که او چنین شخصیتی رو که در بازگشت من به کشورم به من محول کرد که بسیار در ان‎حا برایم نو و ناشناخته بود. کار مجدد با پدرو مثل بازگشت من به اصل خودم بود و او برای من بسیار قابل احترام است.»

 

برای پیگیری مشروح کامل این نشست به فایل صوتی که در زیر قرار گرفته است مراجعه نمایید.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما