اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش نشست مطبوعاتی فیلم «نیمه‎شبی در پاریس» ساخته وودی آلن در کن


ساعاتی پیش شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن ساعاتی پیش با حضور عوامل فیلم نیمهشبی در پاریس Midnight in Paris رسما آغاز به کار کرد. کن در سال گذشته با انیمیشن بالا و فرستادن انبوهی از بادکنک‎ها به آسمان با الهام از فیلم افتتاحیه خود را آغاز کرد اما این بار این وودی آلن بازیگر و کارگردان آمریکایی به همراه ستارگانش بود که افتتاحیه کن را گرم کردند. یکی از نکات جالب توجه در مورد این افتتاحیه حضور کارلا برونی بازیگر فرانسوی و همسر نیکولای سارکوزی ریاست جمهور امریکا میباشد که دو ماهی است در مورد ان اخبار مختلفی به گوش می‎رسید تا این‎که برونی در اظهار نظری اعلام کرد به دلیل این جنجال‎ها قید حضور در این جشنواره را زده است. بالاخره روز اکران فیلم فرا رسید و برونی در افتتاحیه کن 2011 حاضر نشد تا مطبوعات فرانسه موفق‎تر باشند.

 آدرین برودی، اوون ویلسون و راشل مک آدامز در نشست مطبوعاتی فیلم نیمه شبی در پاریس در جشنواره کن

وودی الن به همراه اوون ویلسون، آدرین برودی، لی سیدوکس و راشل مک‎آدامز بازیگرانش و جوام رورز تهیه‎کننده فیلم در افتتاحیه فیلمشان و سالن مطبوعاتی کن حاضر شدند. وودی آلن همچون فیلم‎هایش در نشست مطبوعاتی هم بسیار بذله‎گو است. او در ابتدا در مورد شهر ساحلی کن شروع به صحبت کرد و گفت: «اوون درست برخلاف من می‎مونه که البته این بد نمی‎تونه باشه و این خودش یک کمکه. من مثل یک اروپایی با تفکر شرقی می‎مونم و اوون یک بلوند با روحیات غربی است که تازه بهش اضافه کنید که اون عاشق ساحله ..»

 

پس از صحبت‎های وودی آلن راشل مک‎آدامز و اوون ویلسون هر یک در مورد نقش‎هایشان صحبت کردند. مک‎آدامز در مورد نقشش گفت که «وودی به من تأکید کرده بود که نباید بازیم به سمتی برود که مخاطب برداشت کنه که یک زن شهوت‎انگیز هستم و خیلی برام سخت بود و آرزو می‎کردم که توانسته باشم به این سمت نروم که اوون به من گفت تو اصلا اونطور نبودی و بیشتر یک زن بامزه به نظرم اومدی.»

 

وودی آلن در کنفرانس مطبوعاتی کن 2011

وودی آلن در ادامه نشست از افرادی نام برد که سینما را تحت تأثیر ان‎ها بهتر درک کرده بود. او گفت: «وقتی من جوان بودم، چه خودم چه دوستانم بسیار تحت تأثیر فیلمسازان اروپا خصوصا سوئدی‎ها و ایتالیایی‎ها بودیم. همچنین سینمای فرانسه و فیلمسازانی چون گدار، تروفو، الن رنه و رنه کلر هم روی من تأثیر خاصی گذاشتند.»

 

برای شنیدن مشروح نشست مطبوعاتی فیلم نیمهشبی در پاریس ساخته وودی الن فایل صوتی زیر را دانلود کنید.






درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما