اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نامزدهای اسکار ۲۰۱۹ معرفی شد، رُما شگفتی ساز و اولین ابرقهرمان کاندید اسکار شد

اسکار 2019

 ساعتی پیش نامزدهای نود و یکمین دوره جوایز آکادمی اسکار معرفی شدند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از اواردز دیلی، پس از معرفی نامزدهای اسکار2019، رُما و «مورد علاقه» توانستند با 10 نامزدی پیشتاز این رقابت شوند. رُما اولین فیلم غیرانگلیسی زبانی است که توانسته 10 نامزدی در اسکار داشته باشد و این اولین نامزدی اسکار شبکه نتفلیکس است. رُما در بخش غیرانگلیسی زبان نیز کاندید است تا شانس اسکار گرفتن یک بخش بهترین فیلم را حداقل داشته باشد.



در کنار رُما فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» تبدیل به اولین فیلمی شد که توانست نامزدی اسکار را برای مارول استودیو به از میان ابرقهرمان ها به ارمغان آورد این در حالی است که حتی شوالیه تاریکی نیز کاندید اسکار نشد.


فهرست کامل نامزدهای اسکار به ترتیب زیر است:

 


بهترین فیلم:
رُما
پلنگ سیاه
معاون
ستاره‌ای متولد شده
مورد علاقه
کوکلاس کلان سیاه پوست
کتاب سبز
بوهمین راپسودی

بهترین بازیگر مرد: کریستین بیل در «معاون»، بردلی کوپر در «ستاره‌ای متولد می‌شود»، ویلم دفو در «بر دروازه ابدیت»، رامی مالک در «حماسه کولی» و ویگو مورتنسن در «کتاب سبز»

بهترین بازیگر زن: یالیتزا آپاریسیو در «رما»، لیدی گاگا در «ستاره‌ای متولد می‌شود، گلن کلوز در «همسر»، اولیویا کلمن در «مورد علاقه» و ملیسا مک‌کارتی در «می‌توانی مرا ببخشی؟»

بهترین کارگردان: اسپایک لی برای «بلک‌ک‌کلنزمن»، آلفونسو کوارون برای «رما»، پاوو پاولیکفسکی برای «جنگ سرد»، آدام مک‌کی برای «معاون» و یورگوس لانتیموس برای «مورد علاقه»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: ماهرشالا علی در «کتاب سبز»، ریچارد ای‌.گرنت در «می‌توانی مرا ببخشی؟»، آدام درایور در «بلک‌ک‌کلنزمن»، سم الیوت در «ستاره‌ای متولد می‌شود» و سم راکول در «معاون»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: ایمی آدامز در «معاون»، اما استون در «مورد علاقه»، مارینا دی‌تاویرا در «رما»، راشل وایز در «مورد علاقه»، رجینا کینگ در «اگر خیابان بیل حرف می‌زد»

بهترین فیلمنامه اقتباسی: «تصنیف باستر اسکراگز»، «بلک‌ک‌کلنزمن»، «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «می‌توانی مرا ببخشی؟» و «اگر خیابان بیل حرف می‌زد»

بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی: «رما»، «مورد علاقه»، «معاون»، «نخستین اصلاح‌شده» و «کتاب سبز»

بهترین فیلمبرداری: «جنگ سرد»، «مورد علاقه»، «هرگز روی برنگردان»، «رما»، «ستاره‌ای متولد می‌شود»

بهترین طراحی صحنه: «پلنگ سیاه»، «بازگشت مری پاپینز»، «رما»، «مورد علاقه»، «نخستین انسان»

بهترین طراحی لباس: «تصنیف باستر اسکراگز»، «بازگشت مری پاپینز»، «پلنگ سیاه»، «مری ملکه اسکاتلند» و «مورد علاقه»

بهترین تدوین: «بلک‌ک‌کلنزمن»، «کتاب سبز»، «حماسه کولی»، «مورد علاقه» و «معاون»

بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان: «کفرناحوم» از لبنان، «جنگ سرد» از لهستان، «هرگز روی برنگردان» از آلمان، «دله‌دزدها» از ژاپن و «رما»‌ از مکزیک

بهترین فیلم مستند کوتاه: «گوسفند سیاه»، «شبی در باغ»، «بازی پایانی»، «قایق نجات» و «نقطه سرخط»

بهترین انیمیشن: «شگفت‌انگیزان ۲»، «رالف اینترنت را خراب می‌کند»، «جزیره سگ‌ها»، «میرای» و «مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی»

بهترین انیمیشن کوتاه: «ویکندز»، «بائو»، «رفتار حیوانی»، «یک گام کوچک» و «late afternoon»

بهترین فیلم کوتاه: «بازداشت»، «مادر»، «فورا»، «مارگرت» و «پوست»

بهترین موسیقی متن: «پلنگ سیاه»، «جزیره سگ‌ها»، «بلک‌ک‌کلنزمن»، «اگر خیابان بیل حرف می‌زد» و «بازگشت مری پاپینز»

بهترین ترانه: «همه ستارگان» در «پلنگ سیاه»، «کم‌عمق»‌ در «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «می‌جنگم»‌ در «آربی‌جی»، «مکانی که گمشده‌ها آنجایند» در «بازگشت مری پاپینز» و «وقتی کابوی مهمیزهایش را با یک جفت بال معامله کرد»‌ در «تصنیف باستر اسکراگز»

بهترین جلوه‌های ویژه: «کریستوفر رابین»،‌ «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت»، «نخستین انسان»، «شماره یک آماده» و «سولو: داستانی از جنگ‌ستارگان»

بهترین چهره‌پردازی: «مرز»،‌ «بازگشت مری پاپینز»، «معاون»

بهترین صداگذاری: «حماسه کولی»، «رما»، «پلنگ سیاه»، «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «نخستین انسان»

بهترین تدوین صدا: «نخستین مرد»، «پلنگ سیاه»، «مکانی آرام»، «رما»، «حماسه کولی»

مراسم نود و یکمین دوره جوایز اسکار دوشنبه ۶ اسفند به وقت ایران در لس‌آنجلس برگزار می‌شود. پس از کناره‌گیری کوین هارت هنوز مجری اسکار معرفی نشده است و حتی ممکن است که این دوره از اسکار بدون مجری برگزار شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما