اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش نشست «پله‎ی آخر» / مصفا: همه فیلمسازان نسل من متاثر از داریوش مهرجویی هستند


کارگردان فیلم سینمایی«پله آخر» گفت:همه فیلمسازان نسل من متاثر از آثار داریوش مهرجویی هستند که اصولا تمامی چیزهایی که من از سینما یاد گرفته‌ام، سر صحنه فیلم‌های مهرجویی بوده است.

لیلا حاتمی و علی مصفا در نشست پله آخر


به گزارش آکادمی هنر، نشست خبری فیلم سینمایی «پله آخر» با حضور علی مصفا، لیلا حاتمی، شاهرخ دولکو منتقد،علی علویان صداگذار،علیرضا آقاخانی، فردین صاحب‌الزمانی تدوین‌گر و محمود گبرلو مجری کارشناس نشست در سالن سعدی برج میلاد برگزارشد.


در ابتدای نشست شاهرخ دولکو منتقد نشست گفت: «پله آخر» شبیه پازلی است که تکه تکه در کنار هم قرار گرفته است و از این نوع فیلم‌ها درسینمای ایران کم داریم اما هراس این را داریم که این فیلم در برخورد با تماشگر عام چگونه است ولی جسارت علی مصفا در ساخت این فیلم ستودنی است.

علی مصفا کارگردان فیلم در ادامه بیان کرد: ایده اصلی من داستان دیگری بود که من فکر کردم قصه مردگان خیلی به قصه من می‌آید و زیاد به این فکر نبودم که یک اقتباس ادبی داشته باشم اما این را باید بگویم که همه فیلمسازان نسل من متاثر از داریوش مهرجویی هستند و اصولا آن چیزی که من در کار سینمایی یاد گرفته‌ام، برگرفته پشت صحنه فیلم‌های مهرجویی بوده است.

 

لیلا حاتمی و علی مصفا در برج میلاد

 این کارگردان در پاسخ به این پرسش خبرنگار مبنی بر پریشانی بیش از حد فیلم اظهار داشت: در پریشانی فیلم تعمدی نبوده و ما سعی کرده‌ایم فیلم پریشان نباشد واگر هم هست ضعف کارگردانی من است.
منتقد این نشست در ادامه افزود: به‌هم ریختگی ذهن و عین و ارتباط بین زن ومرد یا عکس آن نشان می‌دهد قضیه سینمای شخصی در حال اتفاق افتادن است و فیلمساز دغدغه‌های شخصی دارد که می‌تواند آنها را تبدیل به فیلم کند و سراغ عناصر دیگری نمی‌رود.
مصفا همچنین در خصوص مونتاژ فیلم اشاره کرد: من چند بار فیلم را مونتاژ کردم و احساس کردم در فیلمنامه مشکلی نیست اما در مونتاژ مشکل داریم که آن را عوض کردیم.
در ادامه نشست لیلا حاتمی خاطرنشان کرد: این فیلم برایم بسیار دلنشین و آرامی بود و ما همکاری بسیار خوبی با علیرضا آقاخانی داشتیم و من چیزهای بسیاری از او یاد گرفتم و امید وارم باز هم با آنها همکاری داشته باشم.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما