اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش نشست «آزمایشگاه» / امجد: آزمایشگاه یک کمدی رمانتیک است

 

کارگردان فیلم سینمایی «آزمایشگاه» گفت: «آزمایشگاه» در قالب کمدی رمانتیک ساخته شده و من تمایل داشتم آن را در فضایی که تاکنون کار نشده کار کنم.

نشست آزمایشگاه 

به گزارش آکادمی هنر، نشست خبری فیلم سینمایی «آزمایشگاه» با حضور باران کوثری، افشین هاشمی، حمید امجد بازیگران، فردین خلعتبری سازنده موسیقی متن، محمد احمدی، سپیده عبدالوهاب، آنتونیا شرکا منتقد ومحمودگبرلو مجری کارشناس برنامه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست حمید امجد کارگردان فیلم گفت: ایده این فیلم نوشته‌ای چند خطی بود که به چند سال پیش مربوط می‌شد آن موقع قرار بود که پروژه دیگری را کار کنیم که منتفی شد و من به سراغ طرح قبلی که «آزمایشگاه» بود رفتم و می خواستم فیلمی در قالب کمدی، رمانتیک در فضایی که تاکنون کار نشده کار کنم.

وی در پاسخ به این که فیلم یادآور فیلمی دیگر در ذهن مخاطب است، بیان کرد: این که فیلم یاد آورفیلمی دیگر است واین ادای دین کردن به اعتقاد من اسمش کلیشه نیست.

باران کوثری در آزمایشگاهامجد هم‎چنین در خصوص ریتم کند فیلم اظهارداشت :عادت تماشگران سینمای ایران این است که ریتم فیلم را کند ببینند اما قصه فیلم ما در جهانی رخ می‌دهد که همه در آن جهان شتاب فراوان دارند موضوع فیلم ما همین است که اگر در جهانی که همه چیز شتاب دارد کند باشی، از زندگی جا می‌مانده‌ای.

در ادامه نشست محمد احمدی تهیه کننده فیلم گفت: سر فیلم «لطفا مزاحم نشوید» بودیم که یکی از دوستان به من گفت کسی می‌خواهد چنین فیلمی را بسازد که من نیز فیلمنامه را خواندم و از آن خوشم آمد اما وزارت ارشاد به ما مجوز ساخت نداد و بعد از 8 ماه گفتند یک فیلمنامه دیگر ارائه دهید که ما نیز «آزمایشگاه» را ارائه کردیم، اما این را باید بگویم که هیچ ارگانی ما را در ساخت این فیلم یاری و حمایت نکرد. مرکز گسترش مستند و تجربی که فیلم اولی‌ها حمایت می‌کند، هیچ‌گونه حمایتی از ما نکرد اما در نهایت ما این فیلم را ساختیم.

در ادامه آنتونیا شرکا منتقد برنامه افزود: خیلی کنجکاو بودم که بعد از سال‌ها کار تئاتر، فیلم سینمایی امجد را ببینم. «آزمایشگاه» فیلمی کلیشه‌ای است که به نظرم می‌رسد جاهایی یکدستی ریتم شکسته آن می‌شود و این ناهمگونی در ریتم کمی اذیت می‌کند، اما این را هم باید بگوییم که فضا و میزانسن‌های کار بسیار تئاتری بود و این جریان را حتی در ورود و خروج کاراکترها در فیلم هم می‌توانی احساس کنی.

در پایان فردین خلعتبری آهنگساز فیلم گفت: «آزمایشگاه» شبیه دیگر فیلم‌های جشنواره نیست. فیلم امجد است.  شاید بعدها بفهمیم که چقدر فیلم متفاوتی بوده است. امجد در برخورد با موسیقی به من نشان داد که جو زده نیست. گاهی موسیقی را می‌پسندید و گاهی آن را قبول نمی کرد اما این بهترین تجربه کاری من با او بود.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما