جمعه بیستم آبانماه 1390 گالری سیحون میزبان کالیگرافیهایی از کیارش یعقوبی خواهد بود.
به گزارش آکادمی هنر، واروژ فردیس در مقدمهای بر نمایشگاه او میآورد: «نقاشي خط ابداع فرم.هاي خلاقانه هنري است كه با سنت نوشتاري هر جامعه تطبيق دارد كه در هنر اين هنرمند بسيار با تقوا عرضه شده بدين معني كه براي كارش كم نگذاشته است. كارهاي او حاصل تلاش فراوان براي رسيدن به اثري درخشان است و اعتقاد درونش هست كه هنرش را متعالي كرده است. ميل به پختگي و كامل شدن را به تصوير ميكشد كه در لحظات ناب خلسههاي معنوي شكار شده است.»
بر اساس این گزارش این نمایشگاه تا دوم آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقهمندان میتوانند همه روزه جز سهشنبه 24 و جمعه 27 آبان از ساعات 10 صبح الی 18 به محل گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچهی چهارم، شماره 11 مراجعه نمایند.
ادبیات به دلیل تنوع موضوع و کاربرد وسیع و پیچیدهی نشانهها جستوجویی پیوسته در درون زبان است. این جستوجو که قادر به تغییر مسیر زبان و خلق مسیری جدید در درون آن است، نه تنها از طریق بهکارگیری نشانهها، بلکه به واسطهی فرآیندی نمودن آنها در نتیجهی عملیات نشانه-معنایی (سمیوزیس)، که گفتهپردازی مسئول تحقق آن است، صورت میپذیرد. دغدغهی ادبیات فقط متقاعد کردن و ایجاد باور قطعی نسبت به نشانهای که تولید یا بازآفرینی میکند، نیست؛ بلکه ادبیات در پی وارونه نمودن نشانهها نیز است تا به این ترتیب نسبت به آنها تردید ایجاد کند. گفتمان ادبی از واقعیت تا تردید در نوسان است. بیشک مطالعهی چنین گفتمانی نیازمند نظریه و ابزاری مناسب است.
ادامه مطلب فراخوان دومین همایش ملی نقد ادبی ایران / نقد ادبی: نشانهشناسی ادبیات
از روز جمعه 20 آبان ماه نمایشگاهی از آثار نقاشی علی گلستانه، فرشید شیوا و المیرا رضاخانی با نگاههای متفاوتی به طبیعت در گالری «ساربان» برپا میشود.
به گزارش آکادمی هنر، «پنجره باز» نگاه سه نسل است به چشم اندازهای فراسوی پنجره های زندگی شهری؛ علی گلستانه، فرشید شیوا و المیرا رضاخانی از زوایایی متفاوت آن سوی پنجره را در این نمایشگاه به تصویر می کشند.
نقاشی «لیتز برگ کنار آترزه» گوستاو کلیمت که در اواخر سال 1914 کشیده شده در حراجی ساتبی به قیمت 40.4 میلیون دلار به فروش رفت.
به گزارش آکادمی هنر، این تابلو که چشمانداز زیبای دهکدهای را در کنار دریاچهای در غرب اتریش نشان میدهد؛ توسط ویکتور زوکرکاندل -غول بازار آهن اتریش- خریده شد و در زمان مرگش در سال 1927 تابلو را به دخترش آمالی ردلیخ اهدا کرد. ردلیخ سال 1941 مجبور به ترک اجباری اتریش شد و دیگر کسی از او باخبر نشد. آثار هنری متعلق به او در دوران جنگ جهانی دوم توسط نازیها از صاحبانش به زور گرفته شده بود. موزه هنرهای معاصر سالزبورگ تابلو را ماه ژوئیه امسال به ژرژ جوریسک صاحب اصلی آن بازگرداند.
ادامه مطلب «لیتز برگ کنار آترزه» اثر کلیمت رکورددار حراج ساتبی 2011 شد
برای مطالعه نقد هر یک از آثار دنی بویل بر روی پوستر آن فیلم کلیک نمایید:
127 ساعت (2010) میلیونر زاغه نشین (2008) سانشاین (2007) 28 روز بعد (2002)
ادامه مطلب پرونده آبانماه: امید استعلایی / بررسی سینمای دنی بویل
"فیلم اکشنی که قهرمان در آن ساکن است." بویل 127ساعت 127hours))را اینگونه توصیف کرده است. قهرمانی که برخلاف نمونههای یک فیلم کلاسیک، تیپیک نیست. او برای بقایش میجنگد و این بار در مقابلش نه عواملی انسانی بل طبیعت خشنی است که در طول فیلم به مرتبه یک آنتاگونیست دراماتیزه شده ارتقا مییابد. آرون رالستون (جیمز فرانکو) کوهنوردی است که در اثر سهل انگاری از بالای صخرهای در گراند کانیون سقوط میکند و تخته سنگی هم به روی دستش میافتد. 127ساعت حکایت تقلایی است که رالستون برای زنده ماندن میکند. بویل فیلمش را با اقتباسی از کتاب میان یک صخره و یک جای سخت ساخته که شرح همین جدال واقعی است نوشته آرون رالستون واقعی؛ البته با نیم نگاهی به سینمای خبری و مستند که در به تصویر کشیدن ادبیات کویری موفقتر است. ادبیاتی که در دشتهای پهناور و بیآب و علف روایت میشود و مملو است از کوههای هول انگیز، شنهای روان، خشکی و خساست طبیعت و سرانجام همان جدال بی پایان بین انسان و مرگ.
ادامه مطلب یک جدال ایدئولوژیک.../ نگاهی به فیلم 127 ساعت