نمایشگاه نقاشیهای شیدا وفایی زاده عصر جمعه چهارم مهرماه 93 در گالری شکوه افتتاح خواهد شد.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، در این نمایشگاه 25 اثر با تکنیک اکریلیک بر روی بوم با سبکهای مختلف آبستره، رئال ، فیگوراتیو و ... در معرض دید عموم قرار میگیرد که کوچکترین آن 80×40 سانتیمتر و بزرگترینش 130×200 سانتی متر است.
ادامه مطلب بازی با رنگ ها در بوم های شیدا وفایی زاده
جنیفر لاورنس، مایکل فاسبیندر، جیمز مک اوری و نیکلاس هولت نیز پس از موافقت برایان سینگر به این مجموعه فیلم بازخواهند گشت.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هرن، به دنبال استقبال گسترده از آخرین قسمت افراد ایکس (روزهای گذشتهی آینده) که 754 میلیون دلار فروش داشت، مؤسسه قرن بیستم فاکس، پروژة بعدی یعنی «آخرالزمان» را آغاز کرد.
ادامه مطلب برایان سینگر پیشنهاد مردان ایکس (آخر الزمان) را پذیرفت
آنچه مگریت بلژیکی در این اثرـ که به «گلکنده» 1953 [Golconda]، خوانده میشود ـ تصویر کرده صحنهی تاراج رفتن و ویران شدن جامعهای بورژوایی است. فیگورهایی ساکن که از یک سو از آسمان سقوط میکنند و از سوی دیگر در فضای اثر غوطهوراند. پوشش و ژست این فیگورها از درون زندگی شخصی مگریت بیرون جهیدهاند. لباسهایی که در حومهی شهر محل زندگیاش، یک پوشش عادی به حساب میآید. مگریت از این نشانهی مرسوم و عمومی [یا به تعبیری پابلیک] استفاده میکند تا صفحهی فردیت و اجتماع را منحل کند، صفحهای ساختارمند که جامعهی بورژوایی در آن به سمت همگن کردن همهی عناصر، فیگورها و شکلهای زندگی اجتماعی حرکت میکند. عنوان اثر، به طور مشخص از شهری با همین عنوان گرفته شده است، شهری باستانی در حوالی حیدرآباد، محل استخراج الماسها، (دریای نور)... محور شش ضلعی فیگورها، یا به تعبیری محل استقرار فیگورها مدام در لایههای فضای این اثر بارانی تکرار میشود.
ادامه مطلب دو یادداشت کوتاه بر دو اثر رنه مگریت؛ گلکنده و پرتره / خوانش تصویر؛ شمارة 5
اگر مرلین مونرو زنده بود اکنون88 سال داشت. نوشتههای زیادی مرلین مونرو -این بلوندِ آمریکایی- را از جنبههای مختلف بررسی کرده است. بخش مهمی از نوشتهها او را به صورت زنی خنگ و احمق در خدمت نظام سرمایهداری هالیوود تصویر کردهاند؛ کسی که از خود اختیاری برای کنترل نحوة بازیگریاش نداشت و تنها بهصورت یک ابژة میلِ هوس و به صورتِ یک عروسک خیمهشببازی برای تولید سرمایه در هالیوود عمل میکرد. در این نوشتهها به تلاش مونرو برای "سفید" بودن، وجهی ایدئولوژیک داده شده و ادعا شده که مونرو با انتخاب پوشش سفید، دکولره کردن موهایش و یا انتخاب گوشوارههایی سفید، به نحوی در خدمت نظامی قرار گرفت که هدف آن نشان دادن برتری سفیدها در جامعة آمریکایی بوده است. همچنین به ادعای فیونا هاندی ساید ، مونرو با سفیدی خود امید به زیست در دنیای مدرن و پاکیزه را بعد از سیاهی جنگ جهانی دوم در دلِ مردم آمریکا زنده کرد. او نشان داد که جامعة آمریکاییِ درگیر جنگ سرد، از سیاهی جامعة کشورهای کمونیستی متفاوت است؛ جوامعی که دسترسی محدودتری به منابع پاک و سفید کنندة تمدن داشتند. همچینن به ادعای هاندی، این سفیدی سبب شد تا بر برتری آمریکایی و متفاوتبودن آنها در مقایسه با نژادهای دیگر همانند فرانسویها، تاکید شود.
ادامه مطلب تداخل بازیگری و واقعیت در کارنامة سینمایی "مرلین مونرو"لندن میزبان نمایشگاهی از خلاقیت در ساخت مجسمههای غول پیکر با قطعات لگوی اسباب بازی خواهد بود.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، به نقل از سایت آرت نیوز: شاید "ناتان سوایا" موقع هدیه گرفتن اولین جعبه لگوی اسباب بازیاش در سن 5 سالگی، فکرش را هم نمیکرد که این قطعات آجر مانند کوچک، زندگی وی را تحتالشعاع خود قرار دهند.
ادامه مطلب نمایشگاه هنر آجری با استفاده از لگوهای اسباب بازیبرگزیدگان شانزدهمین جشن سینمای ایران معرفی شدند که طی آن فیلم ملکه جوایز بخشهای اصلی را از آن خود کرد. روزهای زندگی دیگر فیلم سینمای جنگ (مقاومت) در رتبه دوم قرار گرفت.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، برگزیدگان شانزدهمین جشن سینمای ایران معرفی شد:
علی اتحاد که در طول سالهای اخیر اغلب در زمینهی هنر اجرا، ویدیو و چیدمان فعالیت کرده این روزها مشغول طی کردن مراحل نهایی ارائه کار تازهاش است.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی گروه نمایش آکادمی هنر، اثر تازهی اتحاد با نام «مرثیهای برای کتابسوزیها» ترکیبی از ویدیو-چیدمان، هنر اجرا، موسیقی و تک گوییهای مشارکتی است. این اثر که به تهیه کنندگی مجید رحیمی جعفری تولید میشود در دیماه در فرهنگسرای نیاوران ارائه خواهد شد. اتحاد ساخت ویدیو آرت های حاضر در این پروژه را از سال گذشته آغاز کرده و بخشهایی از ویدیوها در شهرهای مختلف امارات، آلمان، هند، سوئد و ایران فیلمبرداری شده است.
ادامه مطلب اثری چندرسانهای در سوگ کتابسوزیها در فرهنگسرای نیاوران