اختصاصی

مطالب تحلیلی سینمای دیگر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.00 (3 رای)
دریغا! تو نیز! تو نیز بر صلیب رفتی...* / تحلیل فیلم «اسب تورین»
    این، رادیکال‎ترین فیلم بلا تار است. هم در فرم و هم در مضمون. البته رادیکالیسمی که گویا در یک زیبایی‎شناسی قراردادی بازتعریف نمی­شود. اصلا این ویژگی رئالیسم سینمای تار نیز هست. این‎که فارغ از همان زیبایی‎شناسی قراردادی به طرز خارق‎العاده­ای نیز برانگیزنده به نطر می­آید. ادامه مطلب: دریغا! تو نیز! تو نیز بر صلیب رفتی...* / تحلیل فیلم «اسب تورین» (4) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.00 (2 رای)
گفتمان تعاملی در «عشق سگی» Amores Perros
    در حین مواجهه با فیلمی برآمده از فرهنگی ناآشنا تنها به بحث درباره‎ی سبک، درونمایه، مؤلف و در نهایت فرهنگ جهان فیلم بسنده می‎کنیم و کمتر می‎شود به بررسی تعامل خود با محصول به مثابه یک «گفته» بنشینیم. برخوردی که منتقدان سینما –به خصوص منتقدان در فضای کشورمان- با متن دارند ریشه در نقد سنتی دارد. چون آنان بی‎درنگ به ریشه‎های گفتمانی می‎پردازند. مسائلی از این دست: مؤلف، نوع و ژانر اثر، تاریخ خلق
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
  تقابل فرهنگ والا و فرهنگ پست در فيلم «بابل» Babel
  فيلم بابل Babel در سال ٢٠٠٦ به كارگرداني آلخاندرو گونزالس ايناريتو و در كمپاني پارامونت ساخته شد. كساني كه دو فیلم عشق سگي Amores Perros و یا ٢١ گرم 21 Grams  را که آریاگا (فيلمنامه‌نويس) و  ایناریتو (كارگردان) با هم ساخته‎اند، دیده‎اند ساختار تراشه تراشه و پازل‎گونه بابل برایشان آشنا خواهد بود. ایناریتو، در فيلم‌هاي قبلي‌اش نيز، نشان داد كه علاقه‌ي زيادي به روايت‌هاي تو درتو دارد. روشي كه را
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
پادشاهی حیوانات در فرهنگ اسلحه و زور
      فیلم قلمرو پادشاهی حیوان Animal Kingdom ساخته دیوید میچاد محصول استرالیا عنوان خود را در همان ابتدا تشریح می‎کند. مادری که به دلیل مصرف بیش از حد هروئین، اُوردوز می‎کند و فرزند هفده ساله‎اش نزد مادربزرگ (جکی ویور) و برادران مادرش می‎رود. تیتراژ فیلم افراد جنایت کار را نشان می‎دهد که سرقت می‎کنند، عرضه مواد مخدر دارند و به سادگی آدم می‎کشند. آدمیانی به تصویر کشیده می‎شوند که همانند حیوان

تحلیل رویکرد

بانک اطلاعات هنری