اختصاصی

مطالب تحلیلی سایر هنرها

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
پاهای کنتس: قسمت دوم
  اشتیاق کنتس را به اجرای نقش‌ها، حتی تا آن‌جا که از فرزندش به عنوان  فردِ دوم در میزانسن‌هایش استفاده کند، می‌توان تنها یکی از جزییاتی دانست که نقشِ یک زیبایِ درباری را تمام و کمال نشان می‌دهد، نقشی که قبل از آن‌که او آن را اشغال کند، کاملاً مشخص شده است. به بیان دیگر، عملکردهای این نقش، مانند توصیفات فرموله‌شده و استانداردِ زیبایی‌اش، از تمام جهات از قبل معین شده بودند. وراجی‌های مطبوعات عامه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.75 (2 رای)
پاهای کنتس: قسمت اول
    سوبژکتیویته از دسترس زنان بدور نگه‌داشته شده است:  پشتیبانی مالی، برای هر نهادِ بی بدیلِ ابژه‌سازیِ زن، آشکارا از همین طریق تامین می‌شود: ابژه‌ی بازنمایی، گفتمان، میل. -    لوسه ایریگاری، "تمام نظریاتِ راجع به’ سوژگی’  همواره توسط ‘مردانگی’ به تصرف درآمده است"    مورخان عکاسی مایلند تا شمار گیج‌کننده‌ی تصاویری را که مورد مطالعه‌اشان است، به دو حیطه‌ی جدا، ولی به ندرت همسان تقسیم کنند: عکاسی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.00 (2 رای)
ده سال ویدیو آرت ایران در خانه ی هنرمندان ، بررسی موردی برخی از آثار
  اشاره: نمایشگاه "یک دهه ویدیو آرت ایران" در خانه‌ی هنرمندان در جریان است. تعداد آثار و هنرمندان شرکت کننده زیاد و تنوع نمایشگاه بالاست که می توانست امتیازی بزرگ باشد اگر این اندازه نوسان در کیفیت آثار دیده نمی‌شد. مروری بر شایستگی هنرمندان انتخاب شده برای این نمایشگاه و جایگاه شان در ویدیو آرت ایران، منتقدی می‌طلبد که بتواند نقدی درونی بر این جریان بنویسد که مستلزم این است که خود یک هنرمند ویدی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.58 (13 رای)
تحلیل پرفورمنس آرت تیلدا سوئینتون: «شاید»
  تیلدا سوئینتون بازیگر اسکاتلندی سینما و تئاتر به تازگی اقدام به اجرای یک پرفورمنس آرت با نام «شاید» در موزه هنرهای معاصر نیویورک کرده است. او در این موزه حاضر می‌شود و در جعبه‌ای شیشه‌ای -که به مدت یک روز کاری موزه به طول می‌انجامد- دراز می‌کشد. اجراهای بعدی این پرفورمنس در مکان‌های دیگر موزه اجرا خواهد شد. ویژگی این اجرا در این است که برنامه‌ای برای حضور سوئینتن وجود ندارد ادامه مطلب: تحلیل
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
مبانی معرفتی نور و رنگ در نگارگری ایرانی / قسمت سوم
    هم‎چنان که اشاره شد یکی از اساسی‎ترین منابع استخراج مبانی نظری هنر ایرانی-اسلامی را می‎بایست در تبیین مسئله‎ی مراتب نوری عالم (که عالم مثال یکی از مرتبه های عالم است) دنبال کرد. ادامه مطلب: مبانی معرفتی نور و رنگ در نگارگری ایرانی / قسمت سوم (2) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
گسست دلالت‎ها / تحلیل مجسمه‎های غزال پرتو، برگزیده جشنواره «پرسبوک آرت» و ششمین بی‎ینال مجسمه
      در ابتدای تحلیل لازم می‎دانم اشاره داشته باشم تحلیل پیش‎رو تنیده شده بر تئوری‎ها است و تا آن‎جا که به یک‎دست بودن مطلب ضربه نخورد سعی شده است موارد ثقیل توضیح داده شود. ادامه مطلب: گسست دلالت‎ها / تحلیل مجسمه‎های غزال پرتو، برگزیده جشنواره «پرسبوک آرت» و ششمین بی‎ینال مجسمه (5) دیدگاه‌ها

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما