اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مجموعه مقالات نشانه شناسی فرهنگ، هنر و ادبیات

نشانه شناسی فرهنگ، هنر و ادبیات

 

کتاب نشانه‌شناسی فرهنگ، هنر و ادبیات گردآوری دکتر مرضیه اطهری نیک عزم عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است. این کتاب شامل مجموعه مقالات نخستین همایش بین‌المللی نشانه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی است که با مقدمه‌ای از دنی برتران منتشر شده است.



در همایش بین‌المللی نشانه‌شناسی متخصصان ایرانی، فرانسـوی، بلژیکی، و ایتالیایی نتایج تحقیقات خود را در سه بخش به اشتراک گذاشتند و باعث یک برخورد فرهنگی واقعی میان آثار ایرانی و اروپای شدند. مقالات این کتاب تحت عنوا‌ن‌هایی مانند نظریه‌های نشانه‌شناسی، نشانه‌شناسی در ادبیات، نشانه‌شناسی تصویر، نشانه‌شناسی فرهنگ و هنر و نشانه‌شناسی فضای مجازی است. در هر بخش چندین مقاله از چندین پژوهشگر است که به شکل جامع سؤالات مربوط به علم نشانه‌شناسی را پاسخ می‌دهد و خواننده می‌تواند به دیدگاهی کلی و جامع برسد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: Payam Omrani

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما