پارک انیمه ژاپنی با نظارت میازاکی ساخته می‌شود

هایائو میازاکی


استودیو جیبلی متعلق به هایائو میازاکی چهره شاخص انیمیشن ژاپن، پارک موضوعی با تمرکز بر انیمیشن‌های این استودیو می‌سازد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، اولین پارک موضوعی استودیو جیبلی که می‌تواند اولین پارک انیمه نیز لقب بگیرد در ژاپن ساخته می‌شود. نکته جالب توجه در این زمینه این است که تنها شعبه رسمی دیزنی لند در آسیا در ژاپن قرار دارد و حال هویت ژاپنی در انیمه‌ها می‌تواند وارد رقابت با انیمیشن غربی شود.



دولت استان آیچی و روزنامه چونیچی شیمبون از شرکایی خواهند بود که برای ساخت این پارک موضوعی وارد عمل شده است. این پارک در محل اکسپو ۲۰۰۵ استان آیچی بنا می‌شود. در این مکان در سال ۲۰۰۵ یک نمایشگاه جهانی به مدت ۱۸۵ روز دایر شده بود و بیش از ۲۲ میلیون نفر بازدیدکننده را به این فضای بزرگ ۴۶۰ هکتاری جلب کرد.



استودیو جیبلی دیروز با انتشار این خبر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد قرار است این پارک در پاییز ۲۰۲۲ افتتاح و ظرف یک سال بعد جاذبه‌های دیگری به آن افزوده شود. در این کنفرانس خبری به شوخی گفته شد میازاکی که اکنون در حال کار برای ساخت یک انیمیشن بلند جدید است نیز عمیقاً به ساخت این پارک علاقه‌مند است، اما از آنجا که او نمی‌تواند هیچ کاری را به دیگران واگذار کند، در جریان کارها هست و می‌گوید که چه کار انجام شود و چه نشود. در عین حال پسر وی با جدیت به ساخت پارک موضوعی کمک می‌کند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر