«فروشنده» اصغر فرهادی در جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود

 

فروشنده

 

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو میزبان فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی است.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم تورنتو به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی در این دوره از برگزاری خود فیلم «فروشنده» را نیز در شمار فیلم‌هایی که در این دوره به نمایش درمی‌آید، جای داده است.

 

«فروشنده» در فهرست بخش نمایش‌های ویژه این جشنواره جای گرفته است. این فیلم که در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن برای نخستین بار اکران جهانی خود را تجربه کرد، با جایزه بهترین فیلمنامه برای فرهادی و جایزه بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی از جشنواره بیرون آمد.

 

در بخش نمایش‌های ویژه تورنتو «عزیز آمریکایی» ساخته آندرا آرنولد بریتانیایی، «اله» ساخته پل ورهوفن از هلند، «مستخدم» ساخته پارک چان-ووک از کره حضور دارند و «پترسن» ساخته جیم جارموش و «تونی اردمان» ساخته مارن آدی از دیگر فیلم‌هایی هستند که در این بخش حضور دارند.

 

در این بخش از فیلم‌های دیگری نیز نام برده شده که «شعر شبانی آمریکایی» ساخته ایوان مک‌گرگور با اقتباس از رمانی از فیلیپ راث و «تولد یک ملت» به کارگردانی نیت پارکر برنده دوره پیش جشنواره ساندنس از جمله آنها هستند. «نرودا» ساخته پابلو لارین و «نمک و آتش» ساخته ورنر هرتسوگ نیز از جمله شرکت کنندگان این بخش هستند.

 

در بخش جشن این جشنواره نیز فیلم‌هایی از جاناتان دمی، دنی ویلنو، راب راینر، جف نیکولز و میرا نایر به نمایش درخواهد آمد. چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو هشتم سپتامبر (۱۸ شهریور) کلید می‌خورد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر