آغاز به کار چهلمین دوره جشنواره فیلم تورنتو

 

جشنواره فیلم تورنتو

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو پنج‌شنبه 19 شهریور با نمایش فیلم «تخریب» و مستند «جنگ بعدی کجاست» آغاز به کار کرد.

 

 

چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با نمایش فیلم «تخریب» با بازی جیک جیلنهال آغاز به کار کرد. جیلنهال 34 ساله در «تخریب» نقش بانکدار موفقی را بازی می‌کند که پس از مرگ همسرش در یک تصادف، باید زندگی خود را از نو بنا کند. در این فیلم به کارگردانی ژان مارک ولی علاوه بر جیلنهال، نائومی واتس و کریس کوپر نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند. در طول 11 روز آینده حدود 400 فیلم در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش گذاشته خواهند شد.

 

ژان مارک ولی با «تخریب» برای سومین سال پیاپی پا به جشنواره فیلم تورنتو گذاشته است. این کارگردان در دو دوره گذشته این جشنواره نیز با فیلم‌های «کلوب خریداران دالاس» و «وحشی» در این جشنواره حضور داشته است. نکته جالب ماجرا این است که بازیگران این دو فیلم هر دو در مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه شده، و متیو مک‌کانهی برای حضور در فیلم «کلوب خریداران  دالاس» این جایزه را از آن خود کرد.

 

چهلمین دوره جشنواره فیلم تورنتو علاوه بر «تخریب» شاهد نخستین نمایش جهانی فیلم تازه مایکل مور نیز بود. «جنگ بعدی کجاست» که تنها اثر این کارگردان در طول شش سال گذشته است، پنج‌شنبه در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش گذاشته شد. این فیلم کاملا مخفیانه ساخته شده و تا زمانی که نام آن در فهرست فیلم‌های جشنواره اعلام نشده بود، کسی از وجود آن خبر نداشت.

 

جشنواره فیلم تورنتو به صورت سنتی به عنوان آغاز فصل جوایز سینما در نظر گرفته می‌شود، و معمولا شرکت‌های فیلم‌سازی مشتاق هستند تا کمپین خود را برای مراسم اسکار از این جشنواره آغاز کنند. در طول سال‌های گذشته فیلم‌هایی مانند «دوازده سال بردگی»، «سخنرانی پادشاه»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «زیبایی آمریکایی» پس از این که در جشنواره فیلم تورنتو جایزه انتخاب مردم را از آن خود کردند، موفق شدند که جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز دریافت کنند.

 

جایزه انتخاب مردم جشنواره فیلم تورنتو سال گذشته به «بازی تقلید» فیلمی بر اساس زندگینامه آلن تورینگ رسید.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر