گزارش نشست مطبوعاتی «زیبای خفته»


روز اول بخش رقابتی کن پس از ما به صحبت در مورد کوین نیاز داریم میزبان اولین ساخته جولیا لی زیبای خفته Sleeping Beauty بود. این درام استرالیایی توانست نظر منتقدان را به نسبت به خود جلب کند تا در انتظار روزهای دیگر و فیلم‎های فیلمسازان برجسته دیگر باشد. در این نشست جولیا لی و دو بازیگرش امیلی براونینگ و راشل بلیک به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 امیلی براونینگ و جولیا لی در نشست مطبوعاتی فیلم زیبای خفته در کن

در ابتدای نشست جولیا لی که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلم هم بر عهده او بوده است در مورد شکل گیری فیلم زیبای خفته به عنوان اولین فیلمش گفت: «داستان قبل از این‎که برای فیلمبرداری نوشته بشود جزء به جزء فیلمنامه آن به طور طبیعی شکل گرفته بود. از روی همان نویسنده و کارگردانی فقط باید مؤلفه‎ها، شخصیت‎ها و ایده را کنار هم جفت و جور کند.»

 

جولیا لی در ادامه صحبت‎هایش در مورد کاراکتر لوسی با بازی امیلی براونینگ توضیح داد: «او هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست. او می‎داند که چطور جوانی و هوشش را به کار بگیرد و تعادلی از آن را ایجاد کند. لوسی به نوعی هم اغواگر برای نقش‎های مقابلش به شمار می‎رود.»

 

سپس امیلی براونینگ هم در مورد نقش خودش در فیلم صحبت کرد و چنین گفت: «من به محض این‎که فیلمنامه را خواندم پاسخم به جولیا مثبت بود. من برای ایفای این نقش کاملا بی‎قراری می‎کردم. من فیلم‎های نمونه مشابه نگاه می‎کردم که اول از همه می‎توانم به ضدمسیح –ساخته لارس فون تریر- و نقش شارلوت گینسبرگ اشاره کنم.»

 

 

مشروح کامل این نشست را می‎توانید در فایل صوتی که در زیر برای دانلود قرار گرفته است پیگیری نمایید.

 

 

 

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر