و نخل طلا می‌رسد به ... / گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی برنده‌ی نخل طلای کن 2017

 

 

 

پس از ۱۲ روز و نمایش ۱۹ فیلم در جشنواره فیلم کن، هیات داوران این جشنواره روز یکشنبه برنده نخل طلای امسال را معرفی خواهد کرد. ریاست هیات داوران این دوره را پدرو آلمادووار، کارگردان اسپانیایی بر عهده دارد.


از فیلم فرانسوی «۱۲۰ تپش در دقیقه» به کارگردانی روبن کامپیو به عنوان یکی از بخت های دریافت نخل طلا یاد می شود.

 

کرن بدت، منتقد سینمایی وبسایت «هافینگتون پست» از علاقه خود به این فیلم می گوید: «می توانید تجربه پرشور کارگردان فیلم را حس کنید. تجربه ای که او با جنبش همجنسگرایان داشت. حس می کنید که او کاملا درگیر خلق تجربه ای برای ما به شکلی پرطراوت است. برای دو ساعت ونیم تجربه ای فوق العاده بود.»

 

از فیلم ژاپنی «به سوی نور» به کارگردانی نایومی کاواسه نیز به عنوان یکی از بخت های دریافت جایزه اصلی جشنواره کن نام برده می شود. ژان میشل فرودون، منتقد سینمایی وبسایت «اسلیت» می گوید: "نائومی کاواسه را ما ۲۰ سال پیش با اولین فیلمش که سوزاکو نام داشت کشف کردیم. این فیلم جایزه دوربین طلایی را کسب کرد. ده سال پیش با فیلم «جنگل موگاری» جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد. اگر من به تنهایی هیات داوران بودم نخل طلا را به فیلم «به سوی نور» اهدا می کرد."

 

بن کرول، منتقد «دِ-وراپ» (TheWrap) نیز می گوید: "در سالهایی که برای شرکت در جشنواره به کن آمدم فیلمهای پرشور زیادی دیدم. یکی از دلایلی که فیلم “یک موجود آرام” به کارگردانی سرگی لوزنیتسا را واقعا پسندیدم این بود که به داستانی می پرداخت که ما بارها پیشتر دیده ایم: فرد معصومی که گرفتار نظام دیوانسالاری و فساد شده است. این بار اما به این داستان با حالتی سورئال و خیالپردازانه پرداخته شده است."

 

فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» مبارزه کنشگران گروه «اکت آپ» را در فرانسه اوایل دهه ۹۰ میلادی روایت می کند. گروهی که به دنبال اطلاع رسانی در مورد «اچ آی وی» و بیماری ایدز هستند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر