نمایش هری پاتر پرفروش‌ترین تئاتر تاریخ شد

نمایش هری پاتر و فرزند نفرین شده



پس از اعلام فروش سالانه سالن‌های برادوی مشخص شد نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» Harry Potter and the Cursed Child رکورددار پرفروش ترین نمایش تاریخ شد.



به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، تئاتر برادوی که رشد ۹.۵ درصدی در فروش سالانه که از اواخر ماه می بررسی می‌شود داشت نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین شده» را بر صدر فهرست پرفروش‌ترین نمایش‌های تاریخ دید. این تئاتر که سالن نمایش «لیریک» برادوی به روی صحنه رفت، رکورد فروش بالغ بر ۱۰۵ میلیون دلاری را به ثبت رساند. این اولین بار در تاریخ است که یک نمایش در برادوی به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دست پیدا می‌کند.




در طول فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در مجموع ۳۸ نمایش در تئاتر برادوی به روی صحنه رفت که شامل ۱۳ نمایش موزیکال، ۲۱ نمایش درام و ۴ برنامه ویژه بود که در این میان نمایش‌های «همیلتون»، «شیرشاه»، «شرور»، «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» و «علاء‌الدین» پرفروش‌ترین نمایش‌ها بودند و پس از آن نیز نمایش‌های جدید «کشتن مرغ مقلد»، «شبکه» و «اسپرینگستین» قرار دارند.



در مجموع بیش از ۱۴ میلیون و ۷۶۸ هزار نفر از نمایش‌های اجرا شده در سالن‌های تئاتر در این منطقه دیدن کردند که فروش مجموع یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون و ۳۱۲ هزار دلاری را رقم زد و رکورد جدیدی در فروش سالانه خود از ابتدای فعالیت تاکنون به ثبت رساند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر