دلیل توقیف نمایش ماربازی مشخص شد

نمایش ماربازی



سیدوحید فخر موسوی رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی عنوان کرد نمایش «ماربازی» از لحاظ محتوایی مشکلی ندارد و کار به دلیل ممنوع‌الکاری یکی از عوامل به صحنه نمی‌رود.

 

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، فخر موسوی درباره مشکل پیش آمده برای این فرد به مهر توضیح داده است: ما در جریان بروز این مشکل و دلایل ممنوع‌الکاری وی نیستیم و تنها از طرف وزارت ارشاد به ما ابلاغ شده که این فرد اجازه فعالیت ندارد و تا مادامی هم که نام وی در لیست عوامل نمایش باشد این اثر نمایشی اجازه اجرا ندارد. اجرای این نمایش بدون حضور این فرد و یا جایگزین کردن اثری دیگر به جای آن برعهده خود گروه است و ما دخالتی در این مساله نداریم.

 


نمایش «مار بازی» به کارگردانی سعید دشتی، که قرار بود از جمعه ۲۰ اردیبهشت در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود، مجوز اجرا نگرفته است. این نمایش با بازی بهاره رهنما و کامبیز دیرباز آماده اجرا شده و ابتدا در کنار سعید دشتی، نام صحرا فتحی هم به عنوان کارگردان روی پوستر نمایش نقش بسته بود. از دو روز پیش، نام صحرا فتحی از پوستر این نمایش درآمد و از فهرست عوامل کار هم حذف شد؛ اقدامی که نشان می‌داد همکاری او با «مار بازی» دچار مشکل شده است. با این‌حال، بلیت فروشی نمایش «مار بازی» از دیروز متوقف و نخستین زمزمه‌ها درباره مشکلات پیش روی اجرای آن شنیده شد.



امروز در حالی که مسوولان اداره‌کل هنرهای نمایشی بدون نام بردن از صحرا فتحی، دلیل عدم صدور مجوز اجرا برای «مار بازی» را ممنوع‌الفعالیتی یکی از عوامل آن ذکر کرده‌اند، معلوم نیست چرا با حذف نام این هنرمند از تبلیغات، «مار بازی» بازهم دچار مشکل شده است. در این راستا، صحرا فتحی تنها به توضیحی کوتاه اکتفا کرد و گفت: «به من گفته‌اند کار نکن و من هم تبعیت می‌کنم.»

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر