نمایش بی‌تابستانِ امیررضا کوهستانی در جشنواره آوینیون

نمایش بی تابستان امیررضا کوهستانی

 

امیررضا کوهستانی برای دومین بار و با نمایش «بی تابستان» در بخش اصلی فستیوال بین المللی و معتبر آوینیون حضور پیدا می کند.


به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از خبرگزاری مهر، نمایش «بی‌تابستان» (Summerless) جدیدترین تولید گروه تئاتر «مهر» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی در جلسه مطبوعاتی ۲ فستیوال بزرگ اروپایی که ٨ فروردین به صورت همزمان برگزار شد، به عنوان یکی از آثار شرکت‌کننده در بخش اصلی هفتاد و دومین دوره فستیوال بین المللی آوینیون و همچنین فستیوال هنر بروکسل (KFDA) معرفی شد.

 

داستان جدیدترین نمایش کوهستانی در یک مدرسه ابتدایی اتفاق می‌افتد و سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی و مونا احمدی بازیگران این نمایش‌ هستند. پیش از این کوهستانی با چنگیزیان در نمایش‌های «اتوپیاها»، «۱۷ دی کجا بودی؟» و «ایوانف» همکاری کرده بود، مونا احمدی را هم پیش از این در نمایش «شنیدن» به عنوان بازیگر کنار خود داشت اما برای لیلی رشیدی، «بی‌تابستان» اولین تجربه همکاری با کوهستانی است.

 

محمدرضا حسین زاده مانند تمام پروژه‌های چند سال اخیر گروه «مهر»، برنامه ریزی و مدیریت تولید پروژه را به عهده دارد. همچنین در «بی تابستان» شهریار حاتمی طراحی صحنه، شیما میرحمیدی طراحی لباس، علی شیرخدایی و داود صدری طراحی و اجرای ویدئو، آنکیدو دارش ساخت موسیقی پروژه را بر عهده دارند.

 

گروه تئاتر «مهر» در سال ۱۳۹۵ با نمایش «شنیدن» اولین گروه تئاتری ایرانی بود که در بخش اصلی فستیوال آوینیون حضور پیدا کرد که در هفتادمین دوره این جشنواره ٧ اجرا در سالن Benoît XII داشت که با استقبال منتقدان و تماشاگران فرانسوی روبه‌رو شد.

 

همچنین فستیوال هنر بروکسل (kunsten festival des arts) که تاکنون اکثر نمایش های کوهستانی در آن اجرا شده است، میزبان اولین اجرای «بی تابستان» در یک خرداد امسال خواهد بود. «بی‌تابستان» در این جشنواره ٥ اجرا خواهد داشت.

 

اجرای نمایش «بی تابستان» در ایران برای مرداد سال جاری پیش‌بینی شده است. این نمایش قرار است به مدت ١٥ شب در سالن سمندریانِ تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر