«سردار» در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه می‌رود/ قصه یک رزمنده

 

 

نادر برهانی مرند، کارگردان تئاتر نمایش «سردار» را در سالن اصلی تئاتر شهر تهران به روی صحنه خواهد برد.


به گزارش آکادمی هنر این نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران که نمایش «سردار» را در بخش ویژه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به صحنه برد درباره وضعیت اجرای عمومی این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه با پیشنهاد اجرای عمومی نمایش «سردار» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مواجه شدیم و قرار شد این اثر نمایشی را بعد از پایان اجرای عمومی نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد در سالن اصلی به صحنه ببریم.

 

برهانی‌مرند درباره تعداد اجرای در نظر گرفته شده برای نمایش «سردار» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، افزود: اوایل صحبت بر این بود که نمایش ۱۵ اجرا داشته باشد ولی حالا با برنامه ریزی مجموعه تئاتر شهر صحبت از ۲۰ اجرا به بالا است.

 

وی درباره اینکه آیا اجرای عمومی نمایش «سردار» در سالن اصلی به لحاظ اجرایی با تغییراتی همراه است یا نه، اظهار کرد: ما این نمایش را برای سالن کوچک طراحی کرده بودیم ولی حالا امیدواریم در فرصتی که داریم، بتوانیم شکل و شمایل کار را برای اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آماده کنیم.

 

کارگردان نمایش‌هایی چون «تیغ کهنه»، «پاییز» و «رمولوس کبیر» درباره وضعیت حمایت از اجرای عمومی نمایش «سردار»، یادآور شد: خوشبختانه حمایت از اجرای عمومی این نمایش وجود دارد ولی بیشتر تکیه ما بر فروش گیشه نمایش است.

 

نمایش «سردار» با موضوع دفاع مقدس، قصه سرداری را روایت می‌کند که در بیمارستانی در شهر مشهد و در مجاورت حرم امام رضا (ع) در کما به سر می‌برد. قصه نمایش در اتاق بیمارستان روایت می‌شود و مخاطب با فضای ذهنی این سردار همراه می‌شود.

 

هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ایوب آقاخانی، فریدون محرابی، احمد کاوری، سیدعلی صالحی و همچنین ناهید مسلمی، نسیم ادبی و ندا کوهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

 

نادر برهانی‌مرند در سال ۸۸ نمایش «رمولوس کبیر» را با حضور بازیگرانی چون سیامک صفری و پیام دهکردی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر