نمایش پوزه چرمی در تالار سایه

تالار سایه

 

نمایش پوزه چرمی نوشته هلموت کراوزر به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از 19 تیر ماه ساعت 19 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر با بازی بهار کاتوزی و محمد ولی زادگان، دراماتورژی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و تهیه کنندگی اشکان خطیبی میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.

 


به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر؛ علیرضا کوشک جلالی مترجم، دراماتورژ و کارگردان نمایش پوزه چرمی در توضیحاتی پیرامون ویژگی‌های این اثر نمایشی گفت: هلموت کراوزر این نمایشنامه را با الهام از فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس نوشته که محتوای این فیلم براساس یک سری جنایات واقعی بین سالهای 1968 تا 1973 است که توسط شخصی با لقب پوزه چرمی و خانواده‌اش صورت گرفته است. پوژه چرمی یک نمایش سیاه و مدرن است. در این نمایش دنیای خوش گذشته و امید به آینده به چالش کشیده می‌شود. دنیایی که در آن رنج و درد جامعه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که تک تک انسان‌هایش در تنهایی جانکاه و روابطی بیمارگونه دست و پا می‌زنند.


وی که این روزها نمایش سیستم گرون هلم را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برده است، با اشاره اجرای این نمایش در کشورهای دیگر توضیح داد: نمایش پوزه چرمی برای اولین بار در سال 1974 در تئاتر تالیای هامبورگ اجرا شد و پس از آن تاکنون بیش از 388 کارگردان در شهرهای مختلف چهان از جمله بوینوس آیرس، پکن، لندن، لس آنجلس و چندین شهر اروپایی به صحنه رفته است.


سایر عوامل این کار عبارتند از: حسن جودکی مدیر تولید، ایمان یزدی دستیار کارگردان و برنامه ریز، امیر حسین دوانی طراح صحنه، الهام معین طراح لباس، بهمن صنیعی طراح چهره پردازی ، آرش کاظم زاده مدیر صحنه، عامر عظیمی دستیار دوم کارگردان، معصومه حبابی منشی صحنه و مهدی آشنا عکاس این اثر نمایشی هستند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر