جدیدترین کار بنکسی درباره‌ی آوارگان سوری

 

یک نقاشی دیواری از بنکسی با موضوع استفاده‌ از گاز اشک‌آور توسط پلیس فرانسه علیه مهاجرین، پس از نقش‌بستن روی ساختمانی مقابل سفارت فرانسه، به‌سرعت پوشانده شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از تلگراف، این نقاشی شخصیت کوزت، از رمان کلاسیک بینوایان، اثر نویسنده‌ی فرانسوی، ویکتور هوگو، را مجسم می‌کند، در حالی که پرچم فرانسه را نگه داشته و اشک‌هایش بر اثر ابری از گاز اشک‌آور سرازیر شده است. یک کُد کیو‌آر نیز در پایین کار وجود دارد که اسکن آن توسط گوشی‌های هوشمند، به ویدئویی از حملات پلیس فرانسه به یک اردوگاه مهاجرین در شهر بندری شمالی کاله، مرتبط می‌شود. شهری که محل زندگی ۴۵۰۰ مهاجر است. این کلیپ هفت‌دقیقه‎ای روی یوتیوب، استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی را در یک حمله‌ی شبانه نشان می‌دهد. گفته می‌شود پلیس برای ایجاد یک منطقه‌ی حایل میان اردوگاه و بزرگراه مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شده است.

 

هنرمند مشهور خیابانی بریتانیایی، که همچنان ناشناس است، تا‌کنون سه کار در کاله خلق کرده است؛ از جمله اثری که موسس فقید اپل، استیو جابز، را نشان می‌دهد که فرزند یک مهاجر سوری در امریکا بود. کار اخیر بنکسی بر روی یک تخته‌ی چوبی روی پنجره‌ی یک مغازه‌ی در حال نوسازی کشیده شده که در منطقه‌ی لوکس نایت بریج لندن واقع شده است. اوایل روز دوشنبه، کارگرها در ابتدا سعی کردند با دیلم تخته را بردارند در حالی که گروهی از مردم دور کار جمع شده بودند. اما بعد یک تخته‌ی چوبی دیگر روی آن نصب کردند. مسئول نوسازی ساختمان می‌گوید این کار در واقع نوعی محافظت از نقاشی است که بر اساس گزارش پلیس برای سرقت آن تلاش شده بود. این اولین کار تعاملی بنکسی است که در وب‌سایت هنرمند نیز اصالت آن تایید شده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر