مینی سریال «پاپ جوان» تازه‌ترین کار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار؛ پائولو سورنتینو

 

جود لاو در پاپ جوان

 

پائولو سورنتینو فیلمساز تحسین‌شده‌ی ایتالیایی و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار در حال ساخت مینی سریالی هشت ایپزودی به نام «پاپ جوان» است.


به گزارش بخش نمایشی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا، این مینی سریال محصول مشترک کشورهای ایتالیا، آمریکا، فرانسه و انگلستان است. که قرار است در تلویزیون‌های سراسری این کشورها پخش شود(شبکه‌ی اسکای آتلانتیک بریتانیا، آلمان و ایتالیا-شبکه‌ی اچ بی اُ ایالات متحده و شبکه Canal+ فرانسه). جود لاو و دایان کیتون اصلی ترین بازیگران این مینی سریال هستند. 

 

این مینی سریال داستان پاپ شدن یک کشیش جوان آمریکایی را روایت می‌کند. شخصیتی که در این فیلم جود لاو نقش‌آفرینی‌اش می‌کند. لنی بلاردو نام اصلی این شخصیت است که پس از پاپ شدن به پیوس دوازدهم مشهور می‌گردد. او به عبارتی اولین آمریکایی کاتولیک است که به مقام پاپ نائل شده است. دایان کیتون نیز در این مینی سریال در نقش خواهر مری ظاهر شده است. راهبه‌ی قدرتمندی در کلیسای جامع کاتولیک که نقش به سزایی در به قدرت رساندن لنی بلاردو دارد.

 

باید منتظر ماند و دید که این تجربه‌ی جدید سورنتینو در نهایت چه جایگاهی در فعالیت درخشان هنری این فیلمساز خواهد داشت. گفته ها و شنیده ها حاکی از آن است که این فیلمساز در امر ساخت این مینی سریال نیز همچنان سبک بصری پر زرق و برق خود را حفظ کرده است. سبکی که اخیراً در نوشته های منتقدین سینمایی جهان با عنوان پرطمطراق «سورنتینی» خطاب می‌گردد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر