پاتر با فروش 330 میلیون دلاری تنها در سه روز گیشه جهانی را جادو کرد



 

قسمت هفتم هری پاتر با عنوان هری پاتر و هدایای مرگ: قسمت اول Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 به کارگردانی دیوید یاتس توانست با فروش 125 میلیون دلاری در گیشه آخر هفته امریکای شمالی صدرنشین کاملا بی‎رقیب شود. این فانتزی ماجرایی در گیشه جهانی در این سه روز 330 میلیون دلار فروش داشت تا یکی از شانس‎های اصلی فروش میلیاردی باشد. این سومین قسمت از هری پاتر می‎باشد که کارگردانی آن توسط یاتس انجام شده و باز هم سود سرسام‎آوری را برای وارنرها به ارمغان خواهد آورد. سال گذشته نیز قسمت ششم آن پس از اواتار دومین رده فروش جهانی را با فروش 933 میلیون دلار از آن خود کرد.


 Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1

 

در این قسمت هری پاتر، هرمیون و رون مدرسه جادوگری هارگروکس را ترک می کنند تا دشمن اصلی و خداوندگار تاریکی را نابود کنند. راز قدرت ولدمورت را به دست آورند و تمامی ماجراهای سیاه جادوگری را برای همیشه پایان ببخشند. این‎ها همه در حالی است که قدرت ولدمورت در حال افزایش است و نیروی تاریکی در حال مسلط شدن بر تمام جهان می‎باشد.

 

اما در سویی دیگر گیشه افت و خیز چندانی نداشت و ذهن برتر Megamind به رده دوم پرفروش‎ها رفت. فیلم تازه اکران شده پل هاگیش یعنی سه روز بعد The Next Three Days با وجود در اختیار داشتن 2564 سالن نمایش تنها 6.7 میلیون دلار فروش داشت. «لایونسگیت» قطعا از فروش این تریلر اکشن راضی نمی‎باشد. در این فیلم راسل کرو، الیزابت بنکس و لیام نسن نقش‎های اصلی را برعهده دارند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر