مگامایند، توقف ناپذیر اسکات را متوقف کرد


انیمیشن کلهگنده Megamind بار دیگر صدرنشین گیشه آخر هفته آمریکای شمالی شد. این انیمیشن محصول کمپانی «دریم ورکس» به تهیه کنندگی کمدین معروف بن استیلر می‎باشد. دریم ورکس 130 میلیون دلار برای این انیمیشن هزینه کرده است که در آمریکای شمالی در 10 روز 90 و در سایر نقاط 21 میلیون دلار فروش داشته است. 

 

 

 

 

مگامایند فرد خبیثی است که توانسته تمام دشمنان خود را از سر راهش بردارد و دیگر رقیبی برای مبارزه نداشته باشد. اما او با وضعیتی روبرو می‎شود که حریفی رو در رویش نیست و  حوصله‎اش سر رفته است بنابراین او یک رقیب جدید به نام تایتان خلق می کند که برایش گرفتاری‎هایی را همراه دارد.

 

در Megaminde ویل فرل (در نقش Megamind)، برد پیت (در نقش Metro Man)، تینا فی (در نقش رکسانا ریچی)، جاستین تروکس (در نقش پدر مگامایند) و جونا هیل در نقش تایتان صداپیشگی کرده‎اند.

 

 

اما فیلم تازه اکران شده توقف ناپذیر Unstoppable ساخته توني اسكات با فروش 23 میلیون دلاری در سه روز فروش در رده دوم قرار گرفت. شركت فيلمسازي «فاكس» برای این اکشن دلهره آور 100 میلیون دلار هزینه کرده است. فرانک (دنزل واشنگتن) در نقش يك مهندس كارآزموده ظاهر مي‌شود كه در همراهي با يك جوان تازه كار به نام ویل (کریس پِین) در يك لوكوموتيو مشغول سرويس‌دهي به سيستم‌هاي پيشرفته قطارهاي برقي است. يك قطار پرسرعت كه حاوي مواد اشتعال‌زا است امكان ترمز كردن را از دست داده است و خطري جدي براي سكنان يكي از شهرهاي آمريكا به شمار مي آيد.

 

 

«مارك بومباك» نگارش فيلمنامه‌ي «توقف ناپذير» را براساس يك داستان واقعي برعهده داشته است. اين درام پنجمين همكاري اسكات و واشنگتن به‌شمار مي‌رود. از ديگر آثار اين سينماگران مي‌توان به «مردي در آتش»، «دجا ويو» و «پلهام 123» اشاره كرد. توني اسكات انگليسي «گرسنگي» را كه اولين فيلم بلندش بود در آمريكا ساخت، «انتقام» 1989، «روزهاي خروش» 1990، «پليس برولي هيلز 2» و «تاپ گان» از ديگر آثارش به شمار مي‌روند.

 

در این هفته دو فیلم Skyline و Morning Glory هم اکران شدند که هر کدام با فروش 11.7 و 9.6 میلیون دلار به ترتیب در رده‎های چهارم و پنجم قرار گرفتند. خط آسمان یکی از تجربه‎های موفق کمپانی یونیورسال محسوب می‎شود که یک تریلر ماورائی را با 10 میلیون دلار تهیه کرده‎اند. فیلم فضایی شبیه منطقه 9 دارد و همچون فیلم مذکور شخصیت اصلیش یک خبرنگار است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر