رونمایی از «فابلمن‌ها»ی استیون اسپیلبرگ در جشنواره فیلم تورنتو

فابلمن ها

 

استیون اسپیلبرگ روز شنبه برای اولین بار ساخته خود با عنوان «فابلمن‌ها» را در میانه تشویق شدید حاضران در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآورد.



«فابلمن‌ها» به نویسندگی اسپیلبرگ و تونی کوشنر، داستان زندگی خود این کارگردان را از دوران کودکی‌اش به تصویر می‌کشد و میشل ویلیامز و پل دانو نقش مادر و پدر او را در آن بازی می‌کنند. در ابتدای فیلم او که جوانی شجاع و البته کمی خجالتی است، برای دیدن نخستین فیلم خود با عنوان «بزرگ‌ترین نمایش روی زمین» به سینما می‌رود. مادرش تشویق کنان به او می‌گوید: «فیلم‌ها رؤیاها هستند، عروسکم.»



اسپیلبرگ پس از نمایش فیلمش به حضار گفت مدت‌ها در اندیشه ساختن این فیلم بوده است اما این به‌هیچ‌عنوان آخرین اثر یا به قول خودش «آواز قوی» او نیست. این فیلم‌ساز برجسته آمریکایی نمایشنامه «فابلمن‌ها» درباره زندگی خودش را به درمانگر یا مشاوره روانی تشبیه کرد و گفت نهایتاً این وقوع همه‌گیری کرونا بود که او را آماده نوشتن نمایشنامه کرد.



سه خواهر اسپیلبرگ نیز در جمع حضار بودند. این فیلم‌ساز ۷۵ ساله در بخش دیگری از سخنانش گفت ساختن این فیلم راهی برای آوردن سه خواهر و یاد و خاطره پدر و مادرش نزد او بوده است.



قرار است شرکت یونیورسال پیکچرز، فیلم دو و نیم‌ساعته «فابلمن‌ها» را ١١ نوامبر در سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس به نمایش بگذارد و در ٢٣ نوامبر نیز نمایش آن را به سینماهای سراسر آمریکا گسترش دهد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر