فیلمی کوتاه از اسکورسیزی از دوران قرنطینه ساخته شد

مارتین اسکورسیزی



مارتین اسکورسیزی فیلمی کوتاه درباره تجربه زندگی در قرنطینه در نیویورک را در دوران بحران کرونا، برای بی‌بی‌سی ساخت.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، مارتین اسکورسیزی در فیلمی کوتاه که امروز (پنج شنبه) در بی‌بی‌سی ۲ روی آنتن می‌رود، تجربه زندگی‌اش در دوران قرنطینه را نشان داده است.


این فیلم خاص و بسیار شخصی به عنوان بخشی از برنامه نهایی سریال «فرهنگ قرنطینه با مردی بِرد» که از خانه خود بِرد پخش می‌شود، امروز روی آنتن می‌رود. در این برنامه بِرد ارتباطی بین خطر، فرهنگ و آفرینش و خلاقیت را بررسی می‌کند.



اسکورسیزی در این باره گفته است: آنچه من در آینده مورد نظر خواهم داشت این است که همه آنچه را در چنین شرایطی یاد گرفتم با خود حمل کنم. این یک ضرورت است. مردمی که دوستشان داری. اینکه بتوانی از آنها مراقبت کنی و تا آنجا که می‌توانی با آنها باشی.



مری بِرد نیز گفته است که اسکورسیزی پایانی عالی برای این مجموعه رقم زد. در این فیلم کوتاه او را در خانه می‌بینیم، دارد درباره قرنطینه از لنز فیلم‌های کلاسیک نگاه می‌کند؛ فیلم‌هایی مثل «مرد عوضی» هیچکاک.



وی افزوده است: اما آنچه خیلی هوشمندانه است این است که این چهره درخشان هالیوود بار دیگر نگاهی جدید از هیچکاک را به ما نشان می‌دهد. وقتی او موافقت کرد با ما همکاری کند، واقعاً روی ماه بودم.



در این مجموعه همچنین لی دانیلز کارگردان نیز حضور خواهد داشت تا به توضیح این بپردازد که چرا این تعطیلی فعلی در هالیوود می‌تواند فرصتی برای خلافیت رادیکال برای فیلمسازان فراهم کند.



دان مک‌کولین عکاس نیز درباره ارزش به مخاطره انداختن زندگی‌اش درجنگ سخن می‌گوید. چهره‌های دیگری نیز در آخرین قسمت این برنامه حضور دارند که دبورا فرانسز-وایت، دیوید اشپیگل‌هالتر و گیلیان ویرینیگ و مایکل لندی از جمله آنها هستند.



دیدگاه‌های بصری اسکورسیزی درمورد قدرت سینما برای کسی بیگانه نیست و وی بینندگان را از طریق تجربیاتش از فیلم‌های آمریکایی و ایتالیایی در دو گروه گسترده از فیلم‌های مستند آشنا کرده است. آخرین تلاش وی شاید خیلی عمیق نباشد، اما توانایی او را در اتصال نقاط بین زندگی‌های ما و آنچه جی هابرمان از آن به عنوان «رویا-زندگی» یاد کرده، به اشتراک می‌گذارد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر