یک بحث درست از کری مولیگان؛ امکان ندارد اعضای رای دهنده اسکار تمامی 100 فیلم را ببینند

کری مولیگان



ماجرای عدم تماشای فیلم‌های واجد شرایط شرکت در رقابت اسکار توسط رای دهندگان مسئله تازه‌ای نیست که کری مولیگان نیز به منتقدان آن پیوست.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، دلیل معتبر شناخته شدن جایزه آکادمی به عنوان معتبرترین جایزه سینمایی تعداد زیاد رای دهندگان چندهزار نفری در مقابل تعداد اندک داوران سایر رویدادهاست؛ اما منتقدان معتقدند چگونه امکان دارد همه این رای دهندگان فیلم‌های مرتبط را مشاهده کنند. کری مولیگان بازیگر انگلیسی نیز در مورد این و بحث جنسیتی نتایج آرا پرداخته است.



«کری مولیگان» که در سال‌های اخیر بیشتر سعی کرده با کارگردانان زن همکاری کند در مصاحبه با ورایتی در مورد جوایز آکادمی و نامزد شدن پنج مرد در بخش بهترین کارگردان علی‌رغم ساخته‌شدن فیلم‌های باکیفیت توسط زنان گفت: «فکر نمی‌کنم بشود آن فیلم‌ها را نگاه کرد و آن‌ها را شایسته‌ی جایزه ندانست. به نظر من این فیلم‌ها باید دیده شوند. نمی‌دانم سیستم ارسال 100 فیلم [برای رأی‌دهندگان] درست کار می‌کند یا نه. شاید بهتر باشد کسی اجازه‌ رأی دادن نداشته باشد مگر اینکه ثابت کند تمامی فیلم‌ها را دیده است. باید آزمونی در کار باشد. فیلم‌هایی که جا مانده‌اند آثار بسیار درخشانی‌اند.»



مولیگان می‌گوید که داوران احتمالاً فیلم‌هایی را انتخاب می‌کنند که بیشتر از آن خوششان بیاید. او می‌گوید: «آکادمی و تمام مؤسسات برگزار کننده‌ مراسم اهدای جوایز اعضایی دارند که به‌شدت سرشان شلوغ است. اطمینان حاصل کردن از دیده شدن تمامی فیلم‌ها دشوار است و انسان‌ معمولاً چیزهایی را در اولویت قرار می‌دهد که برای او خوشایند است.»



برخی منتقدان به نتایج آرا معتقدند فیلم‌های «وداع» و «هاستلرز» نادیده گرفته شده‌اند و گرتا گرویک کارگردان فیلم «زنان کوچک» را شایسته نامزدی اسکار می‌دانستند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر