حضور خبرنگاران در فرش قرمز جوکر ممنوع شد؛ هراس از تکرار یک فاجعه

فیلم جوکر



کمپانی برادران وارنر اعلام کرد دسترسی مطبوعات و خبرنگاران تلویزیونی در فرش قرمز پیش نمایش «جوکر» محدود می‌شود.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، در حالی که ساعاتی دیگر هالیوود شاهد پیش نمایش فیلم «جوکر» در چاینیز تیاتر خواهد بود، اعلام شد تنها عکاسان اجازه حضور در مراسم فرش قرمز را خواهند داشت و امکان دسترسی به بازیگران و سازندگان این فیلم فقط برای آن‌ها میسر است.



خواکین فینیکس بازیگر نقش اصلی، تاد فیلیپس کارگردان و بازیگران نقش‌های مکمل مانند زازی بیتس و فرانسیس کانری در مراسم فرش قرمز حضور خواهند داشت.



سخنگوی کمپانی برادران وارنر گفته است: فرش قرمز ما تنها با حضور عکاسان تشکیل می‌شود. چیزهای زیادی درباره «جوکر» گفته شده و فکر می‌کنیم زمان این است که مردم فیلم را ببینند.

 

به این ترتیب امکان مصاحبه گرفتن از بازیگران یک هفته پس از آن که ضرورت کنترل بروز رفتارهای خشن در هنگام نمایش فیلم خوانده شده، محدود شده است. گفته شده اقدامات لازم برای اطلاع رسانی و در عین حال امنیت تماشاگران در هنگام نمایش فیلم انجام شده است.


پنج‌شنبه پلیس لس‌آنجلس گفت ضریب امنیت سینماهای نمایش دهنده فیلم را با وجود این که گزارشی مبنی بر خطر احتمالی دریافت نشده، بالا می‌برد. برخی از شبکه‌های زنجیره‌ای سینماها نیز اعلام کردند با هشدار امنیتی این فیلم را اکران می‌کنند و آوردن وسایل غیرضروری در هنگام تماشای فیلم مجاز نیست.


همه این هشدارها به دنبال یادآوری مساله تیراندازی در شهر کوچک آرورا در سال ۲۰۱۲ در هنگام نمایش فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» پیش آمد.


کمپانی برادران وارنر روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده بود که نه شخصیت داستانی جوکر و نه خود فیلم تایید کننده خشونت در دنیای واقعی نیست و قصد کمپانی سازنده نیز این نبوده که این شخصیت را به یک قهرمان بدل کند.  



«جوکر» که برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم ونیز امسال شد، از تعطیلات آخر هفته آینده راهی سینماها می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر