فیلمنامه نویس فیلم «خشکسالی و دروغ» فیلم را تصویر ناقصی از فیلمنامه‌اش دانست

فیلم خشکسالی و دروغ



محمد یعقوبی کارگردان نمایش «خشکسالی و دروغ» به دلیل عدم رضایت از فیلم تئاتر این نمایش تصمیم بر اقتباس آن در یک اثر سینمایی گرفت ولی گویا باز هم از محصول نهایی رضایت ندارد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، محمد یعقوبی پس از اعتراض‌ها به مدیران ایرانشهر بابت دستکاری فیلم تئاتر «خشکسالی و دروغ» تصمیم بر اجرای مجدد آن در فرهنگسرای نیاوران و سپس اقتباس برای سینما گرفت. او که این روزها در حال آماده سازی نمایش «ماه در آب» در سالن خصوصی باران است از نحوه برخورد با فیلمنامه‌اش بسیار گلایه داشت و به خبرنگار شرق گفت:

«این فیلم نتوانسته نظر من فیلم‌نامه‌نویس را تأمین کند و حس می‌کنم این فیلم تصویر ناقصی از فیلم‌نامه من است. شاید علاوه بر اجرای آن، فیلم‌نامه‌خوانی برگزار کنم. چون سکانس‌هایی در فیلم‌نامه بوده که در نمایش‌نامه نیست و در فیلم حذف شده. به‌هرحال بعید می‌دانم فیلم مهمی شده باشد. این مشکل سینماست. به تیتراژ پایانی برخی فیلم‌ها نگاه کنید؛ نام بازیگرانی را در فیلم خواهید دید که در فیلم آنها را نديده‌ايد. این اشکال سینماست که جنبه هنری سینما را مخدوش می‌کند».

یعقوبی با توجه به وضعیت حاصل اعلام کرد که باز هم خشکسالی و دروغ را برای اجرای عمومی آماده خواهد کرد. در نمایش «ماه در آب» یعقوبی که پس از ده سال تجدد اجرا شده است آیدا کیخایی، ناهید مسلمی، مهدی کوشکی، فهیمه امن‌زاده، پدرام شریفی، علی سرابی، باران وقارکاشانی، آهو شاهسون ایفای نقش می کنند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر