فروشنده فرهادی برنده هوگوی نقره‌ای شیکاگو شد

 

 

فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی برنده هوگوی نقره‌ای، جایزه ویژه هیات داوران پنجاه و دومین جشنواره فیلم شیکاگو شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر داوران این جشنواره از فروشنده برای "بیان سطوح مختلف موقعیت‌های انسانی" قدردانی کرده‌اند.

 

هیات داوران جشنواره شیکاگو در توصیف فروشنده گفته است: "فیلمی که دریچه‌ بی‌همتایی به مسایل پیامد یک تجاوز جنسی و چگونگی مواجهه جامعه عربی [ایرانی] با آن می‌گشاید. همزمان فیلم داستانی قوی درباره انتقام را به شکل واقعگرایانه‌ای روایت می‌کند که موقعیت‌های پیچیده و دردناک در آن جای دارند."

 

در این بیانیه به اشتباه از جامعه ایرانی به عنوان جامعه عربی یاد شده است. فروشنده داستان زن و شوهری به نام رعنا و عماد (با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی) را روایت می‌کند که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" آرتور میلر هستند. در آستانه شب افتتاح نمایش حادثه‌ای رخ می‌دهد که رابطه این زوج را ناخواسته درگیر تنش و التهاب می‌کند.

 

فیلم فروشنده پیش از این برنده بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره کن شده است. در جشنواره فیم مونیخ فروشنده به عنوان بهترین فیلم و در جشنواره آمستردام به عنوان بهترین فیلم تماشاگران انتخاب شد. فروشنده از طرف ایران برای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی نامزد شده است.

 

جایزه هوگوی طلایی بهترین فیلم جشنواره شیکاگو و هوگوی نقره‌ای بهترین کارگردانی به فیلم سیرانوادا از کریستی پویو، کارگردان رومانیایی رسیده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر