«اتاق» فیلم منتخب جشنواره تورنتو شد

 

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو شب گذشته در حالی به کار خود پایان داد که فیلم سینمایی «اتاق» به کارگردانی «لنی آبراهامسون»، از سوی مخاطبان به عنوان بهترین فیلم سال برگزیده شد.

 

به گزارش آکادمی هنر، «اتاق» به کارگردانی «لنی آبراهامسون» و با بازی «برایان لارسون» به عنوان فیلم منتخب مخاطبان برگزیده شد. این در حالی است که طی سال‌های فیلم‌هایی چون «سخنرانی پادشاه و «۱۲ سال برده» که برنده این جایزه شده بودند، توانستند برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال نیز شوند.

 

«اتاق» داستان دختر نوجوانی است که برای سالیان سال توسط شخصی ناشناس ربوده می‌شود و مورد تعرض قرار می‌گیرد. او که در همه این سال‌ها در اتاقی کوچک زندانی بوده، تنها مونسش پسر کوچکش است که تاکنون دنیای بیرون را ندیده و هیچ تجربه‌ای از محیط اطراف ندارد.

 

فیلم «گذشتن از» ساخته «پاتریس لالیبرته» نیز برنده جایزه برترین فیلم کوتاه کانادایی شد. همچنین جایزه فیبرشی (انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم) امسال به طور مشترک به فیلم‌های «بیابان» ساخته «جوناس کوآرون» و «اوا نوا» به کارگردانی «مارکو اسکوپ» اعطاء شد.

 

جشنواره امسال تورنتو با حواشی نیز روبرو بود که از جمله آنها می‌توان به انتقاد رسانه‌های داخلی و خارجی از ضعف فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره امسال اشاره کرد که البته رئیس جشنواره در پاسخ به این انتقادات تأکید کرد که این مسئله ربطی به جشنواره و برگزارکنندگان آن ندارد بلکه بازار سینمای جهان در سال جاری، کاملا ضعیف و بی‌رونق ظاهر شده و به نظر می‌رسد که فیلمسازان در حال تجدید قوا هستند.

 

همچنین «مایکل مور»، مستندساز جنجالی سینمای آمریکا، که امسال با مستند جدید خود تحت عنوان «مقصد بعدی برای حمله کجاست؟» در جشنواره حاضر شده بود با سخنان خود بار دیگری سوژه رسانه‌ها شد. او در اولین روزهای جشنواره ضمن تعریف و تمجید از «مریل استریپ»، از دموکرات‌های آمریکا خواست تا او را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب کنند.

 

چند روز بعد نیز در سخنان جدیدی فاش کرد که «تارانتینو» که در سال ۲۰۰۴  میلادی رئیس جشنواره فیلم کن بود، هنگامی که او برای دریافت جایزه نخل طلای خود روی سن رفته بود، در گوشش اعتراف کرده بود که تاکنون هیچگاه رأی نداده است ولی با دیدن مستند «فارنهایت 9/11»، از این پس در انتخابات شرکت خواهد کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر